اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
علی رغم کاهش اونس

تداوم دید مثبت نسبت به طلا

سایت طلا: طلای جهانی که افت حدوداً 0.9 درصدیش را از جانب افزایش بازارهای سهام و تقویت دلار شاهد بود، همچنان دید مثبت تحلیلگران را نسبت به خود یدک می کشد.

به گزارش سایت طلا، افت حدوداً 0.9 دلاری اونس در هفته ی گذشته در شرایطی بود که اکثر قاطع سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی به افزایش طلا رأی داده بودند.

اونس در مدت زمان فعالیت بازارهای جهانی، به غیر از اولین روز کاری هفته، در روز پنج شنبه شاهد افزایش بود و در بقیه ی روزها کاهش بها را تجربه کرد.

براساس این گزارش، اونس روز دوشنبه در ادامه ی اوج 13 ماهه ی خود و در پی تضعیف بازارهای سهام تا سطح 1273 دلار بالا رفت. اما فشار فروش آن را به سطح 1268 دلار بازگرداند.

براساس این گزارش، بازار طلای تهران که هفته را با کاهش بها آغاز کرده بود، در روز دوشنبه نیز نوساناتی را تجربه کرد که در نهایت ارزش هر مثقال 900 تومان بالاتر از روز گذشته و با بهای 449 هزار و 100 تومان به فروش رسید.

اونس سه شنبه را نیز افزایشی آغاز کرد و در پی افت شاخص های سهام تا سطح 1279 دلار بالا آمد که بازهم فروش معامله گران برای کسب سود و تقویت دلار، اونس را به بهای 1261 دلار رساند تا این روز با کاهش 7 دلاری این فلز گرانبها به پایان برسد.

بازارهای سهام در این روز تحت فشار آمارهای منفی از صادرات و واردات کشور چین بودند که نشان می داد صادرات این کشور در ماه فوریه نسبت به یک سال گذشته بیش از 25 درصد و واردات بیش از 18 درصد کاهش داشته است.

این آمار بازارهای سهام را نیز در روز چهارشنبه تحت تأثیر قرار داد تا در کنار افت بهای نفت سبب تداوم افت شاخص ها در این روز باشد.

اونس روز چهارشنبه را نیز کاهشی آغاز کرد اما نوساناتش به علت انتظار معامله گران به نتایج نشست بانک مرکزی اروپا محدود بود. ارزش این فلز زرد رنگ با افت 8 دلاری به 1253 دلار رسید که ناشی از رشد بازارهای سهام بود. البته دلار در این روز تضعیف و بهای نفت افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا؛ بازار تهران در روز سه شنبه ثبات بها را تجربه کرد اما با قرار گرفتن هر مثقال بر بهای 447 هزار و 500 تومان در روز پنج شنبه، تغییرات هفتگی طلا اندکی منفی و به کاهش 300 تومانی هر مثقال ختم شود.

اونس روز پنج شنبه رفت و برگشت قیمتی زیادی را تجربه کرد و در نهایت افزایش 20 دلاری را به ثبت رساند. در این روز بانک مرکزی اروپا در نشست خود طبق انتظار تحلیلگران نرخ های بهره را کاهش و خرید دارایی ها را برای تحریک اقتصاد افزایش داد.

اما افزایش تقاضای طلا بعد از سخنرانی ماریو دراگی با ناامیدی به برنامه های بانک مرکزی اروپا تقویت و دلار تضعیف شد.

روز جمعه اونس در پی افت شاخص های سهام و قیمت نفت افت بها را تجربه و بر بهای 1251 دلار بسته شد.

گفتنی است، بازارهای سهام و نگرانی های مربوط به شرایط اقتصادی جهان سبب شده تا سرمایه گذاران به بازار طلا مجدداً تمایل یابند تا پیش بینی ها در هفته ی آینده نیز همچنان بر مدار افزایشی بچرخد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد