اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت مجدد طلا در پرتو خوش بینی ها

طلای جهانی علی رغم انتظارات افزایشی از تقویت دلار ضرر کرد و برای دومین هفته ی متوالی کاهش بها را به ثبت رساند.

به گزارش سایت طلا، افت طلا در ساعات پایانی روز جمعه و محقق نشدن پیش بینی ها از افزایش طلا در شرایطی بود که تازه ترین نظر سنجی از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که روند طلا در هفته ی آینده صعودی است.

براساس این گزارش، رشد شاخص های سهام و دلار با وجود افزایش بهای نفت، به شدت طلا را در اولین روز کاری هفته تحت فشار قرار داد و اونس به سوی مرز 1200 دلار حرکت کرد. البته احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز در سقوط 18 دلاری اونس موثر بود.

اونس روز سه شنبه را نیز با نوسان زیادی پشت سر گذاشت و تغییراتی را بین بهای 1209 تا 1226 دلار تجربه کرد و از افت بورسهای جهان بهره برد.

در این روز همزمان با افت بهای نفت، بازارهای سهام نیز شاهد خروج سرمایه از بازار بودند تا بازار طلا با رشد تقاضا شاهد تقویت 17 دلاری اونس باشد.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه با توجه به افت دلار داخل و سقوط اونس شاهد هر مثقال طلا به بهای 432 هزار و 300 تومان بود که نسبت به روز گذشته افت 4300 تومانی را تجربه کرد و این در حالی است که ارزش طلای تهران در روز شنبه تحت تأثیر اونس رشد 3100 تومانی را شاهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، روز چهارشنبه همانند سه شنبه سپری شد. ادامه ی افت نفت در کنار بازارهای سهام اونس را تا سطح 1255 دلار بالا کشاند. البته در پی سود گیری برخی از معامله گران تحت فشار فروش قرار گرفت و تا سطح 1229 دلار کاهش یافت.

اونس روز پنج شنبه را هم افزایشی آغاز کرد و رشد 5 دلاری را به ثبت رساند اما ادامه ی این نوسان در روز جمعه، طلای جهانی را به 1222 دلار رساند تا دومین هفته ی متوالی کاهشی برخلاف پیش بینی تحلیلگران رقم بخورد.

در روز جمعه انتشار آمارهای جدید اقتصادی در آمریکا موجب تقویت دلار و کاهش اونس شد. وزارت بازرگانی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی سال گذشته به 1 درصد رسید.

بازار طلای تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نوسان افزایشی را شاهد بود و ارزش هر مثقال بر 445 هزار و 600 تومان قرار گرفت که در روز پنجشنبه 2300 تومان عقب نشست اما تغییرات هفتگی این فلز زرد رنگ مثبت ماند.

شایان ذکر است، کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقد به تداوم روند صعودی طلا در هفته ی آینده هستند و در شرایط کنونی سطح حمایتی طلا 1210 دلار است که در صورت شکسته شدن آن اونس افت بیشتری را شاهد خواهد بود.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که اگر طلا به سطح 1180 دلار بازگردد بهترین فرصت برای خرید طلا فراهم شده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد