اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس:

احتمال افت قیمت طلا در کوتاه مدت وجود دارد/ قیمت طلا تا پایان امسال به بالای 1250 دلار می رسد

سایت طلا : تحلیلگران ارشد موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس تاکید کردند که این احتمال وجود دارد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر شرایط بازار تا حدی کاهش یابد ولی قیمت این فلز زرد تا پایان امسال به بیش از 1250 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی "ولیو واک"، جولیان جیساپ تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد: عوامل مختلف مهمی می تواند بر قیمت طلا در کوتاه مدت تاثیرگذار باشد . عوامل ساختاری موجود در بازار می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود: نرخ بهره بانک های مرکزی مختلف جهان عامل مهمی است که می تواند بر تحولات قیمت طلا موثر باشد. اتخاذ نرخ بهره منفی از سوی برخی بانکهای بزرگ جهان قابل توجه است و تاثیر بزرگی بر تحولات بازارهای بین المللی خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: ارزش دلار آمریکا و نوسانات آن نیز عامل مهم دیگر تاثیرگذار بر قیمت طلا در شرایط کنونی خواهد بود. رابطه معکوس بین ارزش دلار و قیمت طلا می تواند شاخص مهمی برای تعیین نوسانات قیمت طلا باشد. عامل مهم دیگری که طی ماه های آینده بر قیمت طلا موثر خواهد بود، تقاضای امن سرمایه گذاری است.

این تحلیلگر برجسته اقتصادی تاکید کرد: نرخ بهره اوراق قرضه فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند طی هفته های آینده بر قیمت طلا موثر باشد. نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا از 2.25 درصد در اوایل امسال به کمتر از 1.75 درصد کاهش یافته است.

برپایه گزارش سایت طلا، اگر فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی نرخ بهره را تغییر دهد این مساله بی شک بر روند نوسانات اوراق قرضه و قیمت طلا موثر خواهد بود.

جیساپ گفت: اگر نرخ تورم در اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با افزایش روبرو شود، تقاضای طلا نیز با افزایش نسبی همراه خواهد شد. افزایش تورم از سوی دیگر می تواند منجر به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا شود و این مساله تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا خواهد داشت.

به نظر من قیمت طلا تا پایان سال 2016 میلادی به بیش از 1250 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی روند تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور به خصوص چین و هند طی ماه های آینده نیز عامل مهم تاثیرگذاری بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد