اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ضرر 0.7 درصدی طلا در هفته گذشته

سایت طلا : در حالیکه طلا اعتماد سرمایه گذاران را به دست آورده بود، در هفته ی گذشته تحت تأثیر نوسانات دلار، نفت و شاخص های سهام افت حدوداً 0.7 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش سایت طلا، افت اونس در هفته ی گذشته نگاه فعالان را به روند این فلز گرانبها تغییر نداد و اکثر کارشناسان و فعالان بازار صعود طلا را در کوتاه مدت پیش بینی و سطح 1300 دلاری را مد نظر دارند.

بنابراین گزارش، اونس که متأثر از نگرانی های اقتصادی و به خصوص احتمال تأثیر پذیرفتن اقتصاد آمریکا از این نگرانیها و تعویق افزایش نرخ بهره جهش 5.5 درصدی را در هفته ی منتهی به 23 بهمن ماه تجربه کرده بود، در اولین روز کاری هفته با ریزش 29 دلاری روبرو شد.

اونس روز دوشنبه را تحت تأثیر رشد شاخص های سهام و دلار با افت آغاز کرد که البته بازگشت سرمایه گذاران چینی بعد از یک هفته تعطیلی و فروش طلا توسط آنها نیز در این امر موثر بود.

این گزارش می افزاید، ضعف اونس در پی افزایش شاخص سهام و دلار روز سه شنبه نیز ادامه یافت و ارزش طلا به زیر مرز 1200 دلار رفت. اما رشد بهای نفت و افزایش تقاضا سبب رشد طلا از کف روزانه شد و طلای جهانی تنها افت 9 دلاری را نسبت به روز قبل در این روز به ثبت رساند.

در این روز عربستان، روسیه، ونزوئلا و قطر توافق کردند که در صورت موافقت دیگر تولید کنندگان عمده ی نفت، سطح تولید را ثابت نگه دارند که این امر به رشد بهای نفت کمک کرد.

بازار طلای تهران که روز شنبه را با افت نسبی در پی تناقض روند طلای جهانی و دلار داخل آغاز کرده بود، روزهای یکشنبه و دوشنبه را با توجه به تغییرات دلار و بویژه سقوط اونس در روز دوشنبه، ریزشی سپری کرد و ارزش هر مثقال در روز دوشنبه به 431 هزار و 100 تومان رسید.

روز چهارشنبه اونس با تقویت تقاضا 8 دلار رشد یافت و این در شرایطی است که بازارهای سهام در این روز روندی مثبت را پیش گرفتند.

تداوم افزایش اونس در روز پنج شنبه در پی تقویت تقاضا، افت شاخص های سهام و بهای نفت، ارزشش را 22 دلار دیگر بالا برد و بر بهای 1231 دلار نشاند. اما در روز جمعه با افت اندک، تحرکاتش را در یک هفته ی کاری به بیش از 11 دلار افت رساند.

بر اساس این گزارش، بازار تهران از روز سه شنبه با رشد نسبی بها روبرو شد که در روز پایانی هفته با افت اندک 1200 تومانی، ارزش هر مثقال طلا را به 432 هزار و 200 تومان رساند تا تغییرات هفتگی طلا در این هفته به 11 هزار و 600 تومان افت در هر مثقال طلا برسد.

طلا از ابتدای امسال تاکنون رشد 16 درصدی را تجربه کرده که علت اصلی آن افزایش تقاضا به علت نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصاد جهان و نوسانات شدید بازارهای مالی و سهام بود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا تحت تأثیر همین عوامل با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. آنها افت هفته ی گذشته را برای نخستین بار در یک ماه گذشته تنها یک وقفه در این روند می دانند.

اما برخی دیگر از کارشناسان معتقد هستند دوران افزایش طلا با افت هفته ی گذشته به پایان رسید و ادامه ی این روند کاهشی در اصلاح قیمتها ادامه می یابد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد