اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رویترز: ایران ۷۰۰ میلیارد دلار ذخایر معدنی دارد / 250 تن ذخیره طلا

ذخایر سرشار معدنی ایران سرمایه گذاران بین المللی را اغوا می کند و بر اساس برآوردها مجموع حجم این ذخایر به ۴۳ میلیارد تن می رسد که ارزش آن ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، درهای ذخایر سرشار معدنی ایران که پس از لغو تحریم ها برای حضور خارجی ها باز شده، سرمایه گذاران بین المللی را اغوا می کند.

بر اساس برآوردهای شرکت ایمیدرو، این کشور 68 ماده معدنی متنوع دارد و مجموع حجم این ذخایر به 43 میلیارد تن می رسد که ارزش آن 700 میلیارد دلار برآورد می شود.

ایران 7 هزار معدن دارد که حدود 70 درصد آنها عملیاتی هستند، و بیش از 620 هزار نفر در بخش معدنی ایران اشتغال دارند.

در ادامه به برخی مواد معدنی مهم موجود در ایران اشاره می کنیم:

-سنگ آهن: ایران در سال 2014، 34 میلیون تن سنگ آهن تولید کرد و 2.7 میلیارد تن ذخیره سنگ آهن دارد. معادن گل گهر و چادرمالو، بخش عمده ای از تولید سنگ آهن ایران را به خود اختصاص می دهند.

-فولاد: ایران در سال 2014، 14.9 میلیون تن فولاد خام تولید کرد و قصد دارد این رقم را تا سال 2025 به 52 میلیون تن برساند.

-طلا: ایران دارای 250 تن (8.04 میلیون اونس) ذخایر طلاست. در سال 2014، ایران کارخانه زرشوران را راه اندازی کرد که بزرگترین کارخانه فرآوری طلا در خاورمیانه به شمار می رود.

-مس: ایران در سال 2014، 194 هزار تن کاتد مس تولید کرد و قصد دارد این رقم را تا سال 2025 به 800 هزار تن برساند. ایران دارای 2.6 میلیارد تن ذخایر مس است. یکی از معادن اصلی مس در ایران مجتمع سرچشمه در استان کرمان است.

-روی: ایران دارای 11 میلیون تن ذخایر روی است. پروژه مهدی آباد، که یکی از بزرگترین ذخایر روی جهان را در خود جای داده، از دهه 1990 میلادی مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد