اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا پایین تر از کانال 1100 دلاری باقی ماند / قیمت طلا در هفته گذشته 0.5 درصد افزایش یافت

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شد که علت اصلی این کاهش تاکید بانک مرکزی اروپا بر اجرای سیاست های محرک پولی بیشتر و افزایش شاخص سهام اروپا و رشد قیمت نفت بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در پی تاکید رئیس بانک مرکزی اروپا بر اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو، ارزش یورو در برابر دلار کاهش یافت و شاخص سهام اروپا با رشد 2.5 درصدی روبرو شده است. قیمت نفت نیز با رشد چشمگیری همراه شد.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که پیش از این به پایین ترین سطح در 12 سال اخیر رسیده بود، روز جمعه با رشد 5.3 درصدی روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا نیز در پایان مبادلات روز جمعه با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 1096 دلار رسیده است. نعیم اسلم تحلیلگر ارشد موسسه آوا ترید تاکید کرد: طلا تحت تاثیر اظهارات رئیس بانک مرکزی اروپا قرار گرفته و نتوانسته است سطح حمایتی 1100 دلاری را حفظ کند.

وی افزود: سطح 1100 دلاری در شرایط کنونی تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت. اگر طلا بتواند بار دیگر به بالاتر از این قیمت برسد، می تواند روند صعودی خود را ادامه دهد.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا روز پنج شنبه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت رشد اقتصادی و نرخ تورم منطقه یورو بر لزوم اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر تاکید کرده است.

اظهارات وی موجب افزایش 0.4 درصدی ارزش دلار در برابر یورو شده است. تحلیلگران موسسه ام کی اس نیز اعلام کردند که با توجه به افزایش شاخص سهام و رشد قیمت نفت به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده بار دیگر به کمتر از 1085 دلار خواهد رسید.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا پیش از این روز 8 ژانویه به بیش از 1112 دلار رسیده بود که این بالاترین رقم در 2 هفته اخیر به شمار می رود. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و افت شاخص سهام در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

میزان ذخایر طلای صندوی اس پی دی آر نیز با 1.8 تن افزایش روبرو شده است. میزان ذخایر طلای این صندوق طی هفته ای که گذشت بیش از 4.2 تن افزایش را تجربه کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد