اونس طلا2301.59
مظنه15,686,000
18 گرم3,621,100
ارزش سکه35,340,558
قدیم (بهار)39,800,000
جدید (امامی)42,900,000
نیم25,200,000
ربع15,300,000

تمام رکوردشکنی‌های بورس تهران / حرکت مخالف بورس و ارز

بورس اوراق بهادار تهران که مدتها بود خود را برای اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها آماده می‌کرد، در معاملات اولین روز هفته و همزمان با سفر وزیر امور خارجه به وین برای قرائت بیانیه مشترک، واکنش شدیدی به این رویداد از خود نشان داد و موفق به ثبت رکوردهای جدیدی شد.

سرانجام انتظارها برای اجرایی شدن برجام با سفر صبح امروز وزیر امور خارجه به وین برای قرائت بیانیه مشترک به سر رسید و با اعلام لغو تحریم‌های بین‌المللی از امروز، بورس تهران بعد از 6 ماه دوباره جهش تاریخی خود را تجربه کرد و موفق به ثبت رکوردشکنی‌های جدید از همان دقایق ابتدایی معاملات شد.

بنابراین بازار سهام که از دو هفته گذشته تحرکات مثبت خود را با خوش بینی‌های ناشی از لغو تحریم ها آغاز کرده بود، در معاملات امروز خود و با انتشار خبر سفر وزیر خارجه به وین و پایان گرفتن تحریم های بین المللی، به این روند صعودی شدت داد و بعد از ماه ها رخوت و رکود، موجب خوشحالی سهامداران خود شد.

با قرائت این بیانیه یکی از مهم‌ترین ابهامات بورس تهران که همان مسائل سیاسی و بین المللی بود برطرف می شود و از این پس باید منتظر تاثیر اجرای برجام و لغو تحریم ها در سودآوری سهام شرکتهای بورسی به خصوص شرکتهای متاثر از لغو تحریم ها بود.

بر این اساس هجوم سهامداران به بورس تهران از همان دقایق ابتدایی معامله برای خرید سهم و استفاده از این فرصت مهم برای جبران زیان ماه‌های گذشته موجب شد تا تالار شیشه‌ای در معاملات امروز خود شاهد تشکیل صف های میلیونی برای خرید سهام شرکتها بوده و با استقبال سهامداران و همچنین رشد قیمت ها مواجه شود.

افزایش تقاضا در بورس تهران موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه در معاملات اولین روز هفته رشد 1344 واحدی را تجربه کرده و بعد از 4 ماه موفق به فتح کانال جدید 64 هزار واحد شده و در عدد 64 هزار و 860 واحد متوقف شود.

آخرین باری که بورس تهران رشد بیش از 2000 واحدی را تجربه کرد روز 22 تیر ماه بود که در آن زمان هم بورس تهرات تحت تاثیر مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای رشد 1500 واحدی را تحربه کرد اما بر خلاف انتظارها، مشخص شدن نتیجه مذاکرات روند و توافق ایران با گروه 1+5 بورس را منفی کرد و بورس تهران به دلیل ابهامات مختلف سیاسی و اقتصادی تا به امروز روند نزولی در پیش گرفت.

امروزهمچنین در کنار اخبار خوش سیاسی ، خبرهای مثبتی نیز در حوزه اقتصادی منتشر شده و گمانه زنی هایی مبنی بر تصویب نرخ 8.5 سنتی خوراک پتروشیمی ها به گوش رسید و موجب شتاب روند صعودی بورس شد زیرا نرخ خوراک پتروشیمی ها به یکی از چالش های بورس تهران در 2 سال گذشته تبدیل شده و افزایش آن جرقه ریزش بورس در سال 92 را روشن کرده بود.

بر این اساس در بازار سرتاسر مثبت امروز شرکتهای متاثر از لغو تحریم ها به خصوص شرکتهای پتروشیمی، بانکی و خودرویی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند به طوری که شرکتهای نفت و گاز پارسیان، مخابرات، تاپیکو، کشتیرانی، غدیر، پتروشیمی جم، پردیس، ملی مس، بانک ملت، پالایشگاه اصفهان؛ ارتباطات سیار، ایران خودرو و پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر را در روند رو به رشد بورس گذاشتند و تعداد انگشت شماری از شرکتها روند منفی به خود گرفتند.

در بازار امروز بورس تهران شرکتهای بهشهر، زامیاد، کشتیرانی، سایپا، تاپیکو، پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه اصفهان بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و شرکتهای تهران شیمی و سیمان اصفهان از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

همچنین روند صعودی بورس تهران و افزایش قیمت ها و رشد تقاضا، موجب شد تا حجم و ارزش معاملات نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده و رکورد کشنی جدید را تجربه کند به طوری که در معاملات امروز بیش از 117 میلیون سهم به ارزش 226 میلیاردتومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 279 هزار میلیارد تومان رشد کرد.

این در حالی است که همزمان با رونق معاملات بورس و افزایش تقاضا در این بازار،بازار سکه و ارز خلاف جهت بورس تهران حرکت کرد و با ریزش مواجه شد. بنابراین در روز اجرایی شدن برجام،بازار سکه و ارز بر خلاف روند صعودی بورس، نزول کرد و با کاهش قیمت ها مواجه شد و به این رویداد مهم واکنش منفی نشان داد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد