اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل اینوستینگ از روند تحولات قیمت طلا در روزهای آغازین سال جدید میلادی

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر روند نوسانات ارزش دلار و انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، در حالی که بازارهای بین المللی در روزهای پنج شنبه و جمعه به علت تعطیلات کریسمس ، بسته بوده است برخی از بازارها امروز دوشنبه فعالیت خود را مجددا از سر گرفته اند.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا و افت شاخص سهام آسیا نتوانسته است مانع از ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی شود و قیمت این فلز زرد در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با کاهش همراه شده است.

قیمت طلا در هفته گذشته با افزایش 10.90 دلاری معادل 1.03 درصدی روبرو شده است. شاخص ارزش دلار نیز در هفته ای که گذشت با 0.72 درصد کاهش روبرو شد و به کمتر از 98.02 واحد رسیده است.

در حالی که پیش بینی می شد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی موجب کاهش شدید قیمت طلا خواهد شد ولی این مساله تاکنون اتفاق نیفتاده است.

البته هنوز بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

آمارهای جدید اقتصادی نیز نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال به کمتر از 2 درصد رسیده است. روز چهارشنبه گذشته نیز آمارهای مربوط به کالاهای سرمایه ای در آمریکا نشان داد که میزان سفارش این نوع کالاها در ماه گذشته 0.4 درصد کاهش داشته است.

تعداد مدعیان بیکاری در آمریکا نیز طی هفته گذشته بیشتر از انتظارات کاهش داشته است. امروز دوشنبه بازارهای استرالیا، نیوزلند، انگلیس و کانادا همچنان تعطیل خواهد بود.

روز سه شنبه نیز آمریکا قرار است آمارهای مربوط به شاخص اعتماد مصرف کننده را منتشر کند و همین روز آمارهای مربوط به تراز تجاری آمریکا منتشر می شود.

روز چهارشنبه نیز آمارهای مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی آمریکا در بازار مسکن منتشر خواهد شد و میزان ذخایر راهبردی نفت آمریکا اعلام می شود.

روز پنج شنبه 31 دسامبر نیز بازارهای ژاپن، آلمان در آستانه سال جدید میلادی تعطیل خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، آمریکا در روز پنج شنبه آمارهای مربوط به مدعیان بیکاری را منتشر خواهد کرد و آمارهای فعالیت صنعتی در منطقه شیکاگو اعلام می شود.

روز جمعه اول ژانویه نیز آمارهای مربوط به فعالیت های صنعتی آمریکا در ماه دسامبر منتشر می شود. البته بازارهای چین، ژاپن، استرالیا، نیوزلند اروپا سوییس کانادا و آمریکا به خاطر سال جدید میلادی تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد