اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گلدمن‌ساکس ارائه کرد

روندهای مهم 5 سال اخیر اقتصاد جهان به‌روایت 11 نمودار

تازه‌ترین گزارش موسسه مالی «گلدمن‌ساکس» با ارائه نمودارهایی تلاش کرده است یک گزارش شماتیک از تغییرات وضعیت اقتصادی جهان در سال‌های اخیر ارائه دهد.

به گزارش بلومبرگ با توجه به آخرین گزارش موسسه گلدمن‌ساکس بخشی از مهم‌ترین نمودارهای مربوط به عملکرد اقتصادی جهان را نشان داده است.

نمودارها و جداول « حال و آینده» گلدمن‌ساکس نشان می‌دهد که در پنج سال گذشته دنیا چه تغییری کرده است. به عنوان مثال قیمت سنگ‌آهن 77 درصد سقوط کرده، میزان نفود گوشی‌های هوشمند از 19 درصد به 75 درصد افزایش یافته و میزان فروش روبات ها 89 درصد افزایش داشته است. همچنین هزینه تعیین توالی ژنوم 97 درصد افت کرده و سرمایه‌گذاری کل در بازارهای جهانی تا 21 درصد رشد داشته است.
بخش‌هایی از این گزارش تفصیلی در ادامه می‌آید.
چین
آمار نشان داده است که شرکت‌های خارجی بسیار مشتاق به استخدام کارگران چینی هستند. اما چین برای بازگشت از سیاست تک فرزندی بسیار دیر عمل کرده است.
آیا می‌دانید افزایش دستمزد چه رابطه‌ای با تورم و صحبت درمورد فدرال رزرو دارد؟‌ اگر به دستمزدهای جهانی نگاهی بیندازید، متوجه تاثیر چین خواهید شد.

هزینه‌های سرمایه‌گذاری
در حالی که بسیاری از شرکت‌ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند، سوال این است که «این شرکت‌ها چگونه هزینه می‌کنند؟» در حالیکه بازخرید و انشعاب به شدت رواج یافته است،‌ هزینه‌های سرمایه‌گذاری راه دیگری برای استفاده شرکت‌ها از بودجه اضافی خواهد بود.
با توجه به نمودارها مشخص است که انرژی بخش عظیمی از هزینه‌های سرمایه‌گذاری را در گذشته از آن خود کرده بود و با توجه به قیمت 35 دلاری نفت،‌ این شرکت‌ها به پول نقد دست پیدا نخواهند کرد.
و همانند رشد دستمزد، هزینه‌های سرمایه‌گذاری نیز به شدت وابسته به چین بوده است.

سلامت و تغذیه
تورم، نقش بسیار زیادی روی هزینه‌های تغذیه و سلامت و بهداشت داشته است.

مردم در روزهای اخیر غذای کمتری مصرف می‌کنند، میزان متوسط کالری مصرف شده بین مردان 20 تا 29 سال از 2900 کالری در سال 2002 به 2750 کالری در سال 2012 رسیده است.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد