اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سکه در فقدان تقاضا

سایت طلا: نوسانهای اونس در کنار تضعیف تقاضا روند کاهشی را در هفته ی گذشته برای سکه ها به ثبت رساند و این در حالی است که دلار افزایش را تجربه کرد.

به گزارش سایت طلا، تقویت اونس در روز جمعه سبب شد تا بازار سکه در روز گذشته شاهد رشد 2 هزار تومانی سکه بهار آزادی باشد که البته افت دلار داخل مسبب محدود شدن این رشد بود و این در حالی است که روند این دو متغییر در هفته ی گذشته در کنار نبود تقاضا بازدهی سکه را منفی کرد.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه ی گذشته همزمان با تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات دلار، قیمت سکه تمام بهار آزادی 1500 تومان کاهش یافت که فعالان علت آن را نبود تقاضا عنوان کردند. البته این کاهش تنها مربوط به سکه تمام بهار آزادی بود و سایر سکه ها تغییری را به ثبت نرساندند.

روند کاهشی سکه در روز دوشنبه همراستا با دلار ادامه یافت و 3500 تومان از ارزش سکه بهار آزادی کاسته شد و این در حالی است که فعالان با پایان یافتن ماه محرم و صفر و آغاز جشنها و تقاضا، انتظار افزایش سکه های طلایی را داشتند.

البته افت اونس نیز در این روز سکه را تحت فشار قرار داد و تاحدودی از انتظارات افزایشی فعالان کاست.

سکه روز سه شنبه افت بیشتری را متحمل شد تا ارزشش به کمترین بها در 15 روز گذشته برسد. اثرات دلار و بویژه اونس سکه را 8 هزار تومان به عقب نشاند.

در غروب روز سه شنبه ارزش سکه تمام بهار آزادی بر 909 هزار تومان قرار گرفت. هر قطعه نیم سکه نیز به بهای 463 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به نرخ 256 و 167 هزار تومان به فروش رسیدند.

گزارش سایت طلا می افزاید، روز چهارشنبه قیمت سکه تحت تأثیر تقویت دلار با افزایش همراه و ارزش سکه تمام بهار آزادی 7 هزار تومان رشد یافت و این در حالی است که متغییر دیگر این بازار یعنی طلای جهانی بر بهای 1061 دلار ثابت ماند.

پنج شنبه بازار سکه شاهد واکنش متفاوتی از سکه های طلایی بود، به گونه ای که سکه تمام بهار آزادی 1 هزار تومان کاهش و نیم و سکه ی 1 گرمی 1 هزار تومان افزایش یافتند که علت این تناقض به افت طلای جهانی و رشد دلار داخل در این روز مربوط می شود.

ربع سکه در این روز تغییری را به ثبت نرساند و بر بهای 257 هزار تومان ثابت ماند.

در پایان معاملات روز پنج شنبه سکه تمام بر بهای 915 هزار تومان و نیم و سکه 1 گرمی بر 465 و 168 هزار تومان قرار گرفتند.

بازار سکه که با رکود و نبود تقاضا دست و پنجه نرم می کند، حتی در آستانه ی شب یلدا نیز تحرکی را به خود ندید و مانند هر سال با افزایش تقاضا روبرو نشد که شاید علت آن احتمال کاهش سکه در روزهای آینده تحت تأثیر اونس و دلار باشد.

بازار سکه با از دست دادن سود آوری گذشته، از صندوق سرمایه گذاری خانوارها خارج و تنها تقاضای واقعی آن هم به صورت تضعیف شده در این بازار در جریان است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد