اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بی رمقی اونس در برابر دلار

سایت طلا: طلای جهانی که ریزش را با افزایش نرخ بهره و دلار تجربه کرد، با چشم اندازی منفی در سال 2016 روبرو و با بهای 1000 دلار پیش بینی شد.

به گزارش سایت طلا، افت اونس با تقویت نرخ بهره در کنار افزایش دلار سبب شد تا هفته ی آینده نیز کاهشی پیش بینی شود. سرمایه گذاران در شرایط کنونی ترجیح می دهند به جای خرید طلا در بازار ارز سرمایه گذاری کنند که در صورت ادامه ی روند صعودی دلار، طلا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

براساس این گزارش، اونس شنبه ی گذشته را با تشدید نگرانی ها از افزایش نرخ بهره آغاز کرد و همزمان با افت بهای نفت و تقویت دلار، سقوط 14 دلاری را تجربه کرد و حتی افت بازارهای سهام نیز نتوانست به این فلز گرانبها کمکی کند.

ریزش اونس در روز دوشنبه و رسیدن آن به کف 6 سال گذشته سبب شد تا اونس در روز سه شنبه در برابر تداوم تقویت دلار و بهای نفت مقاومت و کاهشی را تجربه نکند و بر بهای 1061 دلار ثابت بماند.

براساس این گزارش، بازار طلای تهران که هفته را با کاهش بها آغاز کرده بود، در روز دوشنبه نیز نوساناتی را تجربه کرد که در نهایت ارزش هر مثقال 1100 تومان پایین تر از روز گذشته و با بهای 406 هزار و 100 تومان به فروش رسید.

به گزارش سایت طلا، اونس روز چهارشنبه را با نوسانهای شدید اما افزایشی آغاز کرد و 12 دلار تقویت شد. اما روز پنج شنبه با تقویت دلار و چشم انداز مثبت نسبت به اقتصاد آمریکا در کنار افت بهای نفت تحت فشار قرار گرفت و تا بهای 1046 دلار پایین آمد که این رقم پایین ترین قیمت طلا از فوریه 2010 میلادی بود.

کمیته ی بازار فدرال رزرو چهارشنبه شب نرخ بهره را برای اولین بار در 9 سال گذشته، 0.25 درصد افزایش داد که البته جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا بر تدریجی بودن روند افزایش نرخ بهره تأکید کرد و حتی از کاهش مجدد نرخ بهره در صورت تداوم روند نزولی نفت و تقویت دلار سخن به میان آورد.

فلز زرد روز جمعه با تضعیف دلار و شاخص های سهام، افزایش و در نهایت بر بهای 1067 دلار و 10 سنت بسته شد.

بازار تهران در روز سه شنبه افت بها را تجربه کرد اما در دو روز پایانی هفته افزایش یافت و ارزش هر مثقال طلای 17 عیار به 405 هزار و 900 تومان رسید که با این وجود تغییرات هفتگی طلا منفی و به کاهش 1300 تومانی هر مثقال ختم شد.

گفتنی است، موسسه مالی کردیت اگریکول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد قیمت طلا در اوایل سال 2016 میلادی تحت فشار ادامه ی روند صعودی دلار قرار خواهد داشت و اونس در شش ماه نخست به 1000 دلار خواهد رسید.

البته برخی از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران معتقد هستند طلا در بلند مدت با افزایش روبرو خواهد شد. زیرا نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره به اندازه کافی موجب افت طلا شده است و اتفاقات جدیدی می تواند اقتصاد جهانی را از رشد و رونق بازدارد و در ضمن اقتصاد آمریکا نیز به طور واقعی بهبود نیافته است.

سطح حمایتی طلا در شرایط کنونی 1046 دلار و سطح مقاومتی 1070 دلار است که برخی از تحلیلگران بهترین فرصت برای فروش را زمانی می دانند که قیمت جهانی طلا به کمتر از 1046 دلار برسد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد