اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی کیتکو نشان داد:

مسیر روشنی برای قیمت طلا طی روزهای آینده وجود ندارد

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که اختلاف نظر زیادی در خصوص مسیر قیمت طلا در روزهای آینده وجود دارد و مسیر روشنی را نمی توان برای قیمت طلا طی هفته آتی تصور کرد.

به گزارش سایت طلا، در حالی که در آستانه تعطیلات مبادلات بین المللی قرار داریم، نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که بین کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی در خصوص روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر جدی وجود دارد.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از فعالان بازارهای بین المللی و سرمایه گذاران 322 نفر شرکت کردند که از این تعداد 136 نفر معادل 42 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند. 143 نفر معادل 44 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش روبرو خواهد شد و 43 نفر معادل 14 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

این مساله نشان می دهد که بین فعالان بازار و سرمایه گذاران بین المللی اجماع و توافق کلی در خصوص روند قیمت طلا در روزهای آینده وجود ندارد.

این گزارش افزود: هفته گذشته 66 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکو به کاهش قیمت طلا رای داده بودند.

از 36 کارشناس ارشد اقتصادی نیز 17 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز شرکت کردند که از این تعداد نیز 8 نفر معادل 47 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. 6 نفر معادل 35 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی کاهش خواهد یافت و 3 نفر معادل 18 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته نیز 50 درصد کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. قیمت طلا در دو روز اخیر به شدت تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال 2006 میلادی قرار داشته است.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاکنون نتوانسته است موجب افزایش چشمگیر ارزش دلار آمریکا و کاهش قیمت طلا به سطح 1000 دلار در هر اونس شود. براساس گزارش سایت طلا، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در برابر افت بیشتر مقاومت خوبی نشان داده و می تواند طی روزهای آینده به بیش از 1075 تا 1080 دلار برسد.

از سوی دیگر برخی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار معتقدند که با توجه به در پیش بودن تعطیلات کریسمس و تعطیلی بازارهای بین المللی، قیمت طلا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد ماه ژانویه بهترین فرصت برای خرید طلا خواهد بود و افت تقاضا موجب کاهش قیمت جهانی این فلز زرد خواهد شد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد