اونس طلا2388.63
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
۹روز پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما؛

دستور افزایش قیمت بلیت قطار صادر شد/افزایش ۱۵ درصدی بلیت قطار از ۲۵ آذر

به فاصله ۹ روز پس از اعلام آزادسازی نرخ بلیت هواپیما معاون مسافری راه‌آهن از افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری از ۲۵ آذرماه امسال خبر داد و گفت: قیمت بلیت قطارها به طور متوسط ۸ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد راشدی با بیان این‌که هم‌اکنون 137 قطار شبکه ریلی تردد می‌کنند، افزود: از این تعداد نرخ بلیت 91 قطار 10 درصد و کمتر از ان و نرخ بلیت 46 قطار نیز حدود 15 درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که شرکت هایی مجازند تا 20 درصد افزایش قیمت دهند که در روزهای غیرپیک مسافر هم تخفیف لازم را برای مسافران در نظر بگیرد و شرکت راه آهن نیز -بر این روند- نظارت می‌کند، اپهار کرد: با توجه به این‌که بلیت قطار 45 روزه پیش فروش می شود کسانی که از قبل بلیت خریده اند با همان نرخ قبلی محاسبه خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که در 15 ماه اخیر افزایش قیمت بلیت قطار نداشتیم اما با توجه به زیانده بودن قطارهای مسافری این افزایش بلیت برنامه ریزی شد.

از سوی دیگر نرخ بلیت هواپیما در 9 روز سپری شده از اعلام آزادسازی قیمت‌ها با شیب تندی در حال افزایش است، به‌طوری که در ادامه روند صعودینرخ بلیت پروازی مسیرهای داخلی دیروز قیمت بلیت تهران-مشهد-تهران به‌عنوان یکی از مسیرهای پرتردد به 840 هزار تومان افزایش یافت.

چند ساعت بعد از اعلام سازمان هواپیمایی مبنی بر آغاز آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در 170 مسیر پروازی قیمت بلیت تهران-مشهد به 400 هزار تومان افزایش یافته بود، روز گذشته (سه‌شنبه) نرخ این مسیر به 440 هزار تومان افزایش یافته بود و امروز (چهارشنبه 18 آذرماه 94) نرخ بلیت تهران-مشهد برای امروز به رقم بی سابقه 550 هزار تومان افزایش یافته است.

این در حالی است که نرخ بلیت مشهد-تهران نیز به 450 هزار تومان رسیده و در مجموع نرخ بلیت تهران-مشهد-تهران رکود یک میلیون تومان را ثبت کرد.

پس‌لرزه‌های آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در حالی مسیرهای پروازی را دستخوش تغییر قیمت کرده که سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی، این بخش را به حال خود راها کرده و خبری از نظارت‌ نیست.

این ضعف نظارت باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی داخلی در مسیر افزایش نرخ بلیت تخت‌گاز حرکت کنند و در کمال تعجب شرکت‌های چارترکننده و آژانس‌ها را عامل این نابسامانی معرفی کنند. شرکت‌ها و آژانس‌هایی که به صراحت اعلام می‌کنند بلیت‌ها با قیمت‌های مد نظر شرکت‌های هواپیمایی به فروش می‌رسانند و فقط در این بین کمیسیون خود را می‌گیرند.

رها شدن بازار حمل‌ونقل هوایی به قیمت افزایش سرسام‌آور نرخ‌ مسیرهای پروازی تمام شده و مشکلات اساسی را در این بخش به وجود آورده است. با آن‌که باید سازمان هواپیمایی کشوری پس از اعلام اجرای آزادسازی نرخ‌ها نظارت خود را بر این بخش شدیدتر می‌کرد که عملا عکس این قضیه روی داده است.

در این شرایط بغرنج که باید حقوق شهروندی مطابق شعارهای وزیر راه و شهرسازی رعایت شده و دقت بیشتری به آن شود، شماری از مدیران ذی‌ربط به جای انجام وظیفه چند وقتی است در سفر خارج از کشور به سر می‌برند.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد