اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پیش بینی اوپک درباره ادامه افت قیمت نفت

یک بررسی که به صورت داخلی در اوپک انجام شد نشان داد که حتی اگر اعضای سازمان تولید خود را کاهش دهند بازهم بازار با مازاد عرضه روبرو خواهد بود.

یک سند داخلی منتشر شده در درون سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که به منظور ارائه در نشست عمومی اعضای سازمان که امروز (جمعه ۱۳ آذرماه ۹۴) در وین برگزار خواهد شد، تنظیم شده است، نشان داد که قیمت نفت در بازارهای جهانی حتی اگر تولیداعضای سازمان کاهش پیدا کند هم با مازاد عرضه روبرو خواهد بود.


این تحلیل که به رویت نشریه وال استریت هم رسیده است به مشکل سازمان در مواجهه با این مشکل، حتی با وجود توافق اعضا برای کاهش عرضه اشاره دارد.

به نظر می رسد در نشست روز جمعه بحث میان اعضایی که خواستار ادامه عرضه بالای سازمان در مقابل اعضایی که تحت فشار اقتصادی خواستار کاهش تولید با هدف افزایش قیمت ها هستند بالا بگیرد. گروه نخست اعضا معتقدند که این اقدام یعنی کاهش تولید و عرضه به بازار تنها باعث خواهد شد تا سهم بازار اعضا از میان رود.

این سند، در حقیقت رونوشتی از یک جلسه فنی است که هفته گذشته در دبیر خانه اوپک برگزار شد. این جلسه همیشه قبل از نشست عمومی اوپک برگزار می شود تا کارشناسان درباره سیاستهای سازمان بحث کنند.

این سند نشان داد که اگر عرضه سازمان در سطح کنونی ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز باقی بماند بازار همچنان با مازاد ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ روبرو خواهد بود. البته این مقدار مازاد عرضه از سطح فعلی بسیار کمتر است. این روزها نزدیک به دو میلیون بشکه نفت مازاد عرضه وجود دارد که سبب شده قیمت از پارسال تاکنون به کمتر از نصف کاهش پیدا کند.

این گزارش همچنین افزود: همزمان با عرضه بالای تولیدکنندگان غیر عضو اوپک، کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا خواستار کاهش عرضه اوپک هستند تا به سقف ۳۰ میلیون بشکه در روز که قبلا اعضا بر سر آن توافق کرده بودند، برسد.

در صورتی که این تصمیم صورت پذیرد، روزانه ۸۰۰ هزار بشکه از مازاد عرضه بازار کاهش خواهد یافت، اما باز هم فاصله تا از بین رفتن مازاد عرضه به طور کامل زیاد خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد