اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سکه در جاده ی لغزنده ی اونس

سایت طلا : بازار سکه در هفته ی گذشته در برابر ریزشهای طلای جهانی تاب مقاومت نیاورد و با وجود روند مثبت دلار شاهد افت 9 هزار تومانی سکه بهار آزادی بود.

به گزارش سایت طلا، بازار سکه در حالی روز گذشته را به پایان رساند که هفته ی پایانی آبان ماه متأثر از روند دلار داخل و بویژه اونس نزولی سپری شد تا دومین ماه پاییز کاهشی و ارزش سکه بهار آزادی از 943 هزار تومان به 905 هزار و 500 تومان رسید.

بنابراین گزارش، روز شنبه ی گذشته همزمان با رشد دلار قیمت سکه نیز راه افزایشی در پیش گرفت و با 4 هزار تومان رشد ارزش سکه بهار آزادی به 917 هزار تومان رسید و این در حالی است که ارزش ربع و سکه 1 گرمی با متضاد بودن روند دلار با اونس، تغییری را به ثبت نرساند.

با معکوس شدن روند دلار در روز یکشنبه بازار سکه نیز بخشی از رشد روز گذشته ی سکه ها را بازستاند تا سکه بهار آزادی 1500 تومان کاهش یابد. فعالان علت همراهی نکردن متناسب سکه را با دلار، انتظار افزایش طلای جهانی در روز دوشنبه در واکنش به حملات تروریستی پاریس دانستند.

بازار سکه در روز دوشنبه تحت تأثیر طلای جهانی در ابتدا با رشد ارزش سکه ها روبرو و سکه تمام بهار آزادی بر بالای مرز 920 هزار تومان قرار گرفت. اما با افت دلار و معکوس شدن روند طلای جهانی، مجبور به عقب نشینی شد و سکه ها تقریباً بر بهای روز گذشته آرام گرفتند.

ناهمسو بودن روند دلار داخل با طلای جهانی سبب شد سکه بهار آزادی ریزشی را در پی اونس شاهد و ارزش سکه تمام بهار آزادی بعد از 8 روز وارد مرز قیمتی 900 هزار تومان بشود. البته رشد دلار سکه را در انتهای این مرز قیمتی بر بهای 909 هزار تومان تثبیت کرد.

در روز چهارشنبه بازار سکه با وجود ثبات دلار و در پی اونس کاهشی را متحمل شد که ارزش سکه تمام بهار آزادی را 3 ماه به عقب کشاند. سکه تمام بهار آزادی با افت 3500 تومانی بر بهای 905 هزار و 500 تومان قرار گرفت که کمترین قیمت از 29 مرداد ماه بود.

البته با وجود افت روز چهارشنبه، قیمت بازاری سکه تمام بهار آزادی از ارزش ذاتی آن بالاتر بود که این امر نشان از کشش بیشتر سکه برای افت دارد.

گزارش سایت طلا حاکیست، در روز پنج شنبه بازار سکه با توجه به رشد دلار، افزایش قیمت را شاهد بود اما این رشد نتواست مانع از ریزش سکه در هفته ی گذشته بشود و ارزش سکه تمام بهار آزادی ضعف 9 هزار تومانی را تجربه کرد.

گفتنی است، در صورت تداوم روند کاهشی اونس، احتمال ضعف بیشتر سکه بهار آزادی و ریزش آن به کانال قیمتی 800 هزار تومان وجود دارد که سکه این مرز قیمتی را از اواخر مردادماه تجربه نکرده بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد