اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

قیمت طلا هفته جاری تحت تاثیر مسیر دلار و آمارهای اقتصادی خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که مسیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و انتشار آمارهای اقتصادی مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز ، قیمت طلا بار دیگر در هفته ای که گذشت تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو در نشست اخیر خود بار دیگر نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد ولی در بیانیه پایانی خود از احتمال افزایش نرخ بهره در نشست آتی خبر داده است.

هنری تو تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری سی بی تاکید کرد: پیش از برگزاری نشست فدرال رزرو اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار بر این باور بودند که فدرال رزرو نخستین افزایش نرخ بهره در ده سال اخیر را در مارس سال آینده کلید خواهد زد. ولی امروز این گمانه زنی ها به سوی نشست دسامبر تغییر یافته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

اندریو چانین تحلیلگر ارشد موسسه پیور فاندز نیز تاکید کرد: طی هفته گذشته مهمترین عامل موثر بر نوسانات بازارهای جهانی، نشست فدرال رزرو و بیانیه پایانی آن بوده است. به نظر می رسد طی روزهای آینده نیز انتشار آمارهای مهم اقتصادی و نوسانات ارزش دلار بر قیمت طلا موثر خواهد بود.

وی افزود: بی شک اگر فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش دهد این مساله فشار زیادی بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

گزارش بازار اشتغال در ماه اکتبر که قرار است جمعه آینده منتشر شود می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

این گزارش همچنین می تواند بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر نیز تاثیرگذار باشد. فدرال رزرو بارها بر این مساله تاکید کرده است که برای تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ بهره ، وضعیت بازار اشتغال و نرخ تورم را به دقت زیر نظر دارد.

چانین افزود: بعید می دانم که در کوتاه مدت قیمت طلا با نوسان شدید و چشمگیری روبرو شود ولی در بلند مدت چشم انداز قیمت طلا همچنان نزولی خواهد بود. قیمت طلا در میان مدت نیز بین 1100 تا 1200 دلار در نوسان است.

هنری تو نیز تاکید کرد: به نظر من تقویت ارزش دلار در روزهای آینده مانع از افزایش قیمت طلا خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد