اونس طلا2383.59
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

ادامه حذف یارانه پردرآمدها با هدف‌ خروج ۶ میلیون نفر از فهرست

یارانه مهرماه از ابتدای بامداد امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، در حالی که برخی سرپرستان خانوار با تشخیص وزارت رفاه از فهرست یارانه‌بگیران خارج شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 1394 کل کشور دولت را موظف کرد تا 3 هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی را کاهش داده و این اقدام با خروج 6 میلیون نفر پردرآمد از فهرست یارانه بگیران میسر خواهد شد.

براساس این گزارش، طبق آخرین اخبار و اطلاعات، دولت تاکنون بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر از یارانه‌بگیران را حذف کرده و بنا دارد، تا این میزان به 6 میلیون نفر در پایان سال برسد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفته بود که معیارهایی از جمله داشتن خودروی لوکس، مالکیت زمین و آپارتمان با تعداد بالا که نشان‌دهنده عدم نیاز به یارانه نقدی باشد، ملاک عمل خواهد بود.

وی معتقد است که حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه، پروسه زمان‌بری را به دنبال دارد، اما باید با کمترین درصد خطا حذف یارانه انجام شود تا اقشار آسیب‌پذیر به اشتباه در این فهرست قرار نگیرند.

براساس این گزارش، در لیست حذف‌شدگان یارانه، اقشار آسیب‌پذیری هم وجود داشتند که با ثبت اعتراض در سامانه؛ yaraneh10.ir یارانه خود را دریافت کردند و مجدداً در فهرست یارانه قرار گرفتند.

نگرانی‌هایی در مورد حذف یارانه اقشار ضعیف جامعه وجود داشت که معاون رفاهی وزیر کار تأکید کرد که 69 میلیون نفر از یارانه‌بگیران همچنان باقی خواهند ماند و تنها 6 میلیون نفر حذف خواهند شد.

در جدیدترین مرحله از پرداخت یارانه نقدی هم که بامداد امروز انجام شده است، برخی سرپرستان خانوارهای پردرامد، یارانه دریافت نکردند و به نظر می‌رسد دولت با دقت بیشتری در حال حذف افراد ثروتمند جامعه است.

بنا بر این گزارش، طبق اعلام دولت، قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با وجود 5 ساله بودن، زمان آن همچنان ادامه خواهد یافت و بنایی بر قطع یارانه نیست.

علاوه بر این، دولت با منابع حاصل از حذف یارانه، به دنبال تخصیص اعتبار در امور اشتغال، سبد امنیت غذایی و زیربنایی خواهد بود.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد