اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سایت طلا: نوسانهای افزایشی اونس و در بعضی از مقاطع تحرکات دلار سبب شد تا ارزش سکه در هفته ی گذشته دو کانال قیمتی را پشت سر و در آستانه ی مرز قیمتی 960 هزار تومان قرار بگیرد.

به گزارش سایت طلا، در روز گذشته کاهش حجم معاملات و افت دلار در کنار تضعیف اونس سبب شد تا سکه همسو با این دو متغییر بخشی از ارزش سکه ها را بکاهد و این در حالی است که بازار هفته ی گذشته را با افزایش قیمت سپری کرد.

بر اساس این گزارش، در روز شنبه ی گذشته بازار سکه همسو با صعود طلای جهانی شاهد افزایش ارزش سکه های طلایی بود که سکه تمام بهار آزادی 5 هزار تومان رشد یافت و این در حالی است که ربع سکه تغییری را به ثبت نرساند.

با معکوس شدن روند دلار داخل در روز یکشنبه، بازار سکه در سایه ی رشد دلار و به واسطه ی افزایش تقاضا شاهد رشد سکه تمام بهار آزادی و ورود آن به کانال 940 هزار تومان بود. مرزی که از اول شهریور ماه در کارنامه ی سکه به ثبت نرسیده بود.

در غروب روز یکشنبه ارزش سکه تمام بهار آزادی بر 943 هزار تومان قرار گرفت اما سایر سکه ها ثبات بها را اختیار کردند و هر قطعه نیم سکه به 472 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 258 و 171 هزار تومان رسید.

گزارش سایت طلا می افزاید، رشد طلای جهانی در سومین روز هفته همزمان با افت دلار داخل سبب شد تا سکه های طلایی روندی متفاوت را برگزینند. به گونه ای که سکه طرح قدیم و نیم سکه افزایش، سکه طرح امامی و 1 گرمی ثبات و ربع سکه 1 هزار تومان کاهش یابد.

عدم اطمینان فعالان بازار نسبت به روند طلای جهانی و بویژه دلار داخل سبب شد تا سطح معاملات کاهش و سکه نتواند متناسب با اونس رشد بها را تجربه کند که نتیجه ی آن حباب منفی سکه بود.

افت اونس در روز سه شنبه در کنار کاهش 15 تومانی دلار داخل از ارزش سکه تمام بهار آزادی 3 هزار تومان کاست و ارزش آن را بر مرز 940 هزار تومان قرار داد.

در غروب روز سه شنبه ارزش نیم و ربع سکه بر بهای 470 و 255 هزار تومان و سکه 1 گرمی بر 171 هزار تومان قرار گرفت.

در پنجمین روز هفته بازار سکه شاهد نوسانات افزایشی و تقویت 10 هزار تومانی سکه تمام بهار آزادی بود که با این رشد بر مرز قیمتی 950 هزار تومان قرار گرفت. علت اصلی این نوسانات رشد دو متغییر طلای جهانی و دلار داخل بود.

البته در این روز برخلاف جریان بازار، ربع و سکه 1 گرمی تغییر خاصی را به ثبت نرساندند.

پنج شنبه سکه با 17 هزار تومان رشد وارد مرز قیمتی 950 هزار تومان شد و بر بهای 957 هزار تومان ایستاد که این بیشترین میزان ارزش سکه از 9 اردیبهشت ماه سال جاری بود.

فعالان علت رشد سکه را صعود طلای جهانی می دانند و این در شرایطی است که دلار به عنوان متغییر دیگر این بازار با افت 10 تومانی روبرو شد.

در پایان معاملات روز پنج شنبه نیم سکه بر بهای 477 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی بر 255 و 172 هزار تومان قرار گرفتند.

گفتنی است، روند افزایشی سکه در هفته ی گذشته در شرایطی به ثبت رسید که فعالان و سرمایه گذاران چندان به ادامه ی این روند خوش بین نیستند و افت دیروز سکه ها نشانه ای از این امر بود. آنها کاهش تقاضا بویژه در ابتدای ماه محرم و افت ارزش دلار را در این امر موثر می دانند.

ربع سکه در هفته ی گذشته برخلاف روند افزایشی بازار، افت 3 هزار تومانی را شاهد بود که فعالان علت این امر را در بالا بودن قیمت بازاری این سکه نسبت به ارزش ذاتی آن و افت تقاضا مربوط دانستند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد