اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درددل یک فعّال صنفی طلا و جواهر با نائب رئیس مجلس / 5 کیلو صادرات، یک کیلو سود

سایت طلا : چندی پیش یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در حاشیه همایشی با حجه الاسلام ابوترابی در مورد لزوم توجه به صنف طلا و جواهر گفتگویی کرد که اشاره ای به آن قابل توجه است.

به گزارش سایت طلا، مسعود یزدانی عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران و از فعالین صنفی در حاشیه همایش همایش ملی اصناف؛ طلایه داران ایثار و پیشگامان اقتصاد مقاومتی، با حجه الاسلام ابوترابی، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مورد مشکلات و معضلات این صنف به گفتگو پرداخت.

یزدانی در این گفتگوی کوتاه، ضمن بیان پتانسیل بالای صنف طلا و جواهر گفت: صنف طلا و جواهر همکنون با یک سری از قوانین و مسائل دست و پاگیر مواجه است، این در حالیست که زیر ساختهای رشد این صنف قبلاً فراهم شده و می توانیم به کل دنیا صادرات داشته باشیم ولی همکنون به مصرف کننده مبدل شده ایم.

وی با اشاره به قدمت 7 هزار ساله صنف طلا و جواهر در ایران افزود: اگر مجلس بتواند با تسهیل قوانین، بستری لازم برای تولیدات بیشتر و صادرات فراهم کند، ما می توانیم به رشد اقتصادی کشور کمک کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: در حال حاضر اگر ما بتوانیم 5 کیلوگرم طلای ساخته شده صادر کنیم، از اجرت آن می توان یک کیلو طلای خام به کشور وارد کنیم که این امر 100 میلیون تومان سود برای کشورمان خواهد داشت.

یزدانی خاطرنشان کرد: با صادرات این صنف هم اشتغالزایی برای کشور ایجاد شده و هم زمینه کمک به رونق اقتصادی کشور و ارزآوری فراهم خواهدشد.

برپایه گزارش سایت طلا، این فعال صنفی به بازار کشورهای همسایه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر مصنوعات کشور ترکیه در خاورمیانه اصلاً مصرف نمی شود، ولی ما دنبال این مصنوعات هستیم، در حالی که کیفیت طلاهای ساخته شده ی ما بیشتر از این کشور است، فقط نیاز به حمایت داریم.

در خاتمه ی این گفتگو، حجه الاسلام ابوترابی ضمن تأیید سخنان مطرح شده و لزوم توجه به مشکلات این صنف، نیاز به برگزاری جلسه ای در این باب و بررسی مشکلات مطروحه با حضور فعالان صنف طلا و جواهر شد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد