اونس طلا2394.45
مظنه16,076,000
18 گرم3,711,100
ارزش سکه36,219,228
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000
کشتی آرای درگفتگو با سایت طلا مطرح کرد؛

آخرین خبرها از مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان / صنف طلا و جواهر متقلب نیست

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن بیان جزئیات جلسه اعضای صنف طلا و جواهر با مرکز پژوهش های مجلس، خاطرنشان کرد، اگر در هرجایی تخلفی صورت بگیرد نمی توان کل آن صنف را متخلف خواند.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با سایت طلا در خصوص جلسه اعضای این صنف با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با تقاضا و همت اتحادیه طلای تهران و کمیسیون تخصصی طلا و جواهر برگزار شد که در این بین از 9 اتحادیه شاخص شهرستان ها دعوت به عمل آمد تا روسای آنها به همراه دو نفر از اعضای هیئت مدیره این اتحادیه ها و کارشناسان خود در این جلسه حضور داشته باشند.

وی با اعلام اینکه این جلسه به میزبانی اتحادیه طلا و جواهر تهران در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، افزود: این نشست با مشارکت تعدادی از کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس برگزار شد و 4 ساعت و نیم به طول انجامید که نتیجه آن به صورت عملی نشان داده شد که وضعیت طلا می تواند به چه صورت در کشور باشد و با توجه به سرمایه ای بودن طلا در کشور و نگرش فرهنگی مردم در خصوص استفاده از طلا و جواهر برخلاف کشورهای اروپایی به نظر می آید که باید هزینه قیمت تمام شده مصنوعات طلا در کشور کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه یکی از هزینه های مرتبط با قیمت تمام شده مصنوعات طلا و جواهر در کشور، مالیات بر ارزش افزوده است اظهار داشت: این هزینه از اصل بهای طلا اخذ می شود که باعث کاهش شدید مصرف مصنوعات طلا در کشور شده است.

کشتی آرای با اشاره به کاهش مصرف مصنوعات طلا و جواهر در یکسال گذشته و آمارهای ارائه شده در این زمینه تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و توزیعی طلا در تهران و شهرستانها تعطیل شدند که موجب مشکلات اجتماعی و افزایش نرخ بیکاری و بیکاران در کشور شده است.

وی افزود: استدلال ها منطقی بود و نمایندگان مجلس نیز صحبت های اعضای صنف طلا و جواهر را گوش دادند و قرارشد در اصلاحیه و یا در گزارشی که برای کمیسیون اقتصادی مجلس داده می شود درخواست های اعضای این صنف نیز لحاظ می شود.

*حساب افراد سوءاستفاده گر را باید از صنف طلا و جواهر جدا کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص اظهار نظر اخیر رئیس سازمان استاندارد مبنی بر تخلف و تقلب در ساخت مصنوعات طلا و جواهر و بزرگنمایی آن نیز گفت: این موضوع در گذشته نیز سابقه دارد و از نظر سازمان ملی استاندارد عیار مصنوعات طلا باید 750 باشد و اگر یک در هزار که خیلی ناچیز است، تغییری صورت گیرد از نظر این سازمان تقلب محسوب می شود.

کشتی آرای با بیان اینکه لفظ واژه تقلب بار اجتماعی در بر دارد و معنی ای را تداعی می کند که تمام قطعات ساخته شده طلا تقلبی است یا طلا نیست، در گفتگو با سایت طلا اظهار داشت: یک درصد تخلف نیز از نظر سازمان استاندارد تقلب به حساب می آید در حالیکه ممکن است سهواً این اتفاق رخ داده باشد.

وی افزود: تقلب زمانی اتفاق می افتد که عمدی در کار صورت گرفته باشد و اگر یک مورد چنین اتفاقی رخ داده باشد که کار افراد صنفی و حرفه ای نیست نمی توان به تمام اعضای این جامعه صنفی بسط و گسترش داد و در صنف طلا و جواهر افراد مومن، متدین و امانتدار مردم فعالیت می کنند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اظهار اینکه اگر یک نفر در کاری تقلب کند نمی توان کل صنف را متقلب خواند گفت: باید حساب و کتاب چنین افرادی سوءاستفاده گری را از تمام اعضای صنف طلا و جواهر جدا کرد و نباید آن را رسانه ای کرد اعتماد مردم به صنف طلا و جواهر را سلب کرد.

وی افزود: صنف طلا و جواهر به عنوان امین و امانتدار مردم در خصوص صنعت طلا همیشه کوشیده با عیار درست بتواند با تولید مصنوعات در خور شایسته و با کیفیت بالا جایگاه خود را در میان مردم کشور حفظ کند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد