اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 مشکل جهانی که حل آنها می‌تواند شما را میلیاردر کند

شاید برخی تصور کنند که برای پولدار شدن نیاز به پیداکردن فرمول‌های پیچیده است، اما باید گفت که بسیاری از کارآفرینان موفق، با یک فرمول ساده یعنی «حل مشکلات بشریت» در مسیر پولدار شدن قرار گرفته‌اند.

پول درآوردن را می‌توان به یک شیوه بسیار آسان، یعنی «حل مشکل» محدود کرد. یافتن یک راه حل سریع، آسان و سودمند برای یک مشکل، اصلی‌ترین معادله‌ای است که هر شغلی دنبال می‌کند. این همان چیزی است که کارآفرینان موفق، بعضا با کمک یک ایده ساده، مفاهیم ذهنی خود را به یک کمپانی بسیار موفق تبدیل می‌کنند.

با تمام این اوصاف، زندگی مدرن بسیار راحت و بی‌دردسر شده و دیگر بسیاری از ما دیگر با تهدیدات و ترس‌هایی که اجدادمان با آن زندگی می‌کردند، نظیر گرسنگی، حمله جانوران درنده و... روبرو نیستیم و بسیاری از این خطرات از زندگی بشر به دور رانده شده‌اند؛ همچنین با ظهور اینترنت و تلفن‌های همراه، با چند کلیک ساده، تقریبا به هرچیزی که نیاز داریم دسترسی پیدا می‌کنیم. پس سوال اینجاست، با وجود این‌همه آسایش و راحتی که تکنولوژی برای ما به ارمغان آورده، کسانی‌که به دنبال ساختن خوشبختی و رفاه مردم هستند باید به کدام سمت بروند؟ آنهایی که به‌دنبال حل بزرگ‌ترین مشکلات امروز بشریت هستند چطور؟ خوشبختانه، شما به‌عنوان نجات‌دهندگان جهان خوش‌شانس هستید زیرا مشکلات بسیاری وجود دارد که برای حل آنها به کمک شما نیاز است.

در این گزارش، به‌نقل از پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، بزرگ‌ترین مشکلات امروز بشر را که باید حل شوند، معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم ایده‌ای برای رفع این موانع و مشکلات دارید، بشتابید چراکه درصورت موفقیت شما، پول خوبی نیز عایدتان خواهد شد. اگر جنبه مالی آن را هم درنظر نگیرید، موفقیت شما در رفع این مشکلات، برای شما شهرت و اعتبار بسیاری به دنبال خواهد آورد.


کمبود انرژی
شاید کار کردن روی این موضوع وقت تلف کردن باشد زیرا پول و وقت زیادی برای رفع مشکل کمبود انرژی هدر رفته است. به‌خصوص اینکه هنوز هیچ راه حل واقعی و عملی برای ذخیره انرژی‌ تولید شده از راه باد و نور خورشید پیدا نشده؛ به همین دلیل ما همچنان به شدت به سوخت‌های فسیلی وابسته هستیم، زیرا وقتی خورشید غروب می‌کند و بادی نمی‌وزد، آن وقت ما نیز از انرژی تهی می‌شویم.

بنابراین، اگر تکنولوژی ذخیره انرژی داشته باشیم، احتمال اینکه انرژی بادی و خورشیدی به سرعت در تولید انرژی حکمفرما شوند، زیاد است. برای افراد و کمپانی‌هایی که این مساله را مورد توجه جدی قرار دهند، این فرصت می‌تواند برای نسل‌های آتی یک موهبت بزرگ محسوب شود.



هوش مصنوعی
هوش مصنوعی تقریبا زندگی ما را دربر گرفته اما به هرحال درباره آن و تاثیر هوش مصنوعی بر اخلاق وانسانیت همچنان برخی نگرانی‌های بسیار بسیار جدی وجود دارد. برخی دانشمندان سال‌هاست درباره هوش مصنوعی سخن گفته‌اند و نسبت به استفاده محتاطانه از آن هشدار داده‌اند در غیر این‌صورت با اتفاقاتی مشابه آنچه که در فیلم‌های مشهور هالیوودی نظیر «ماتریکس» یا «ترمیناتور» مشاهده کردیم، مواجه خواهیم شد. نکته اصلی این است که هوش مصنوعی قادر است همه چیز را تغییر دهد و مساله مهم نحوه استفاده بشریت از آن است.

نیاز امروز بشر این است که امنیت استفاده از هوش مصنوعی تامین شود یا پروتکل‌هایی طراحی شود که هوش مصنوعی را دربر بگیرد. از پهپادها گرفته تا ربات‌های خودکار مورد استفاده نظامی، همه و همه با نگرانی‌های زیادی روبرو هستند. اگر یکی از این فن‌آوری‌ها به طور تصادفی به دست افرادی بیافتد که از آن علیه بشریت سوءاستفاده کنند، آنوقت اتفاقات ناگواری خواهد افتاد. این همان مشکل حل نشده‌ای است که همچنان دست بشر را برای توسعه و ساخت سریع‌تر تجهیزات وابسته به هوش مصنوعی بسته است.



اکتشافات فضایی و کشف منابع
طی سال‌های اخیر، پول‌های هنگفتی صرف پروژه‌های فضایی شده اما مشکل اینجاست که هنوز راهی واقعی و عینی برای رسیدن به فضا یا استخراج منابع موجود در آن و آوردن به سطح زمین پیدا نشده است. سیاره‌ها و سیارک‌ها حاوی فلزات گرانبها و سایر منابع با ارزشی هستند که روی زمین به میزان محدودی وجود دارد. اگر بتوان راهی را یافت که مواد معدنی موجود در این سیارات را به زمین آورد، این منابع مالی که تاکنون برای پروژه‌های اکتشافاتی فضایی هزینه شده، باز می‌گردد. اما مهم‌ترین مانع این است که باید به فضا رفت و این منابع را پس از استخراج به زمین منتقل کرد. گرچه برخی کمپانی‌ها همچنان درحال کارکردن روی این امکان هستند اما همچنان تا محقق شدن آن راه بسیاری در پیش داریم.


کمبود آب
اگر اخبار را دنبال کنید، یا در مناطق کم‌آب جهان زندگی کنید، قطعا از معضل بی‌آبی آگاهی دارید. با تغییر اقلیم جهان، بحران آب به یکی از جدی‌ترین معضلات بشری تبدیل شده است. با گسترش خشکسالی، نه تنها طیف عظیمی از جمعیت‌ها ناچار به کوچ کردن به سمت مناطق آبخیز هستند بلکه نقشه کلی جهان ممکن است دستخوش تغییرات اساسی شود.

تاکنون، برای حل معضل کم‌آبی و خشکسالی، راه‌حل اساسی ارائه نشده اما ایده‌های مختلفی پیشنهاد شده که خیلی هم قابلیت اجرا ندارند. بنابراین باید صبر کنیم تا فن‌آوری‌های جدیدی روی کار بیایند یا اینکه نهایت تلاش خود را به‌کار گیریم تا روند تغییرات جوی را کند کنیم. اما به‌هر ترتیب، کمبود آب، احتمالا به بزرگترین چالش توسعه جهان برای نسل آتی بدل خواهد شد.



تولید غذا
مشکلاتی نظیر کمبود آب و انرژی، همچنین منجر به یک مشکل بزرگ دیگری می‌شود که باید آن را حل کرد و آن تولید غذاست. شاید در برخی کشورها، کمبود مواد غذایی اصلا مشکلی محسوب نشود اما همچنان میلیونها نفر در سراسر جهان از گرسنگی می‌میرند. با تشدید روند تغییرات جوی، منابع غذایی روز به روز محدودتر می‌شوند و کشت و تولید غلات و علوفه دامی، اگر نگوییم متوقف می‌شود، سخت‌تر خواهد شد.

خوشبختانه، در این راه گام‌های جدی برداشته شده و کشاورزی عمودی و مسقف رو به افزایش است. گرچه شاید گوشت‌های تولید شده در لابراتوارها بی‌مزه بنظر برسند، اما از اهمیت قابل‌توجهی برخوردارند زیرا پرورش دام نیاز به هزینه و فضای زیادی دارد و خیلی توجیه اقتصادی ندارد. اهمیت این مساله برای شما به‌عنوان یک کارآفرین این است که فعالیت در این بخش می‌تواند درآمدزایی قابل‌توجهی برای شما باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد