اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شرمن: آمریکا آماده مذاکره با ایران درباره سوریه است

معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به آمادگی کشورش برای مذاکره با ایران درباره سوریه اعلام کرد که این موضوع در دیدار وزرای خارجه دو کشور در نیویورک مطرح خواهد شد.

وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفتگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5، می‌گوید دولت این کشور آماده است درباره وضعیت سوریه با ایران مذاکره کند.

معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا افزود انتظار دارد این موضوع در دیدار روز شنبه بین محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در سازمان ملل مطرح شود.

شرمن می‌گوید چنین مباحثی با توجه به تحولات کنونی در مناقشه سوریه "منطقی" خواهد بود. با این حال وی یادآوری کرد که این ایده هنوز در ایران که در کنار روسیه از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، حمایت می‌کنند، با مخالفت‌هایی مواجه است.

وی گفت: "ما همیشه آماده بحث در حاشیه بوده‌ایم. نه به این دلیل که هماهنگی کنیم بلکه چون تقریبا مطمئن هستیم منافعی موازی وجود دارند. در ایران درباره چنین گفتگوهایی حساسیت بسیار زیاد و احتمالا برخی محدیت‌ها که واقعی هستند وجود دارند، اما مهم است که تا جایی که می‌توانیم تعامل داشته باشیم."

شرمن که ماه آینده میلادی از منصب خود کنار خواهد رفت می‌گوید رئیس‌جمهور سوریه می‌تواند در دوران انتقال به ایفای نقش بپزدازد.

وی گفت: "ما فکر نمی‌کنیم که اسد اعتبار لازم برای باقی ماندن به عنوان رهبر کشور را داشته باشد. ممکن است راه‌حلی سیاسی وجود داشته باشد که بر اساس آن در دوره انتقالی اسد برای مدتی، در جایگاهی، حضور داشته باشد."

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد