اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در بازارهای جهانی برای دومین روز متوالی افزایش یافت

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه برای دومین روز متوالی در شرایطی افزایش یافته است که نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت اقتصادی چین پس از انتشار آمارهای جدید مربوط به تولیدات صنعتی این کشور به وجود آمده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1135 دلار رسیده است. قیمت طلا برای دومین روز متوالی با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش شاخص سهام آسیا که روز گذشته با کاهش همراه شده بود امروز افزایش یافته است. به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین می تواند تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی جهان داشته باشد و این مساله در نهایت می تواند تقاضا و قیمت طلا را افزایش دهد.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. یکی از مهمترین علل اتخاذ این تصمیم از سوی فدرال رزرو آمریکا نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی چین و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی بوده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز برای دومین روز متوالی با افزایش روبرو شده است. میزان ذخایر این صندوق روز چهارشنبه با 0.6 تن افزایش به بیش از 676 تن رسیده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی مهم امروز پنج شنبه جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند. شاید سخنان امروز جانت یلن بتواند تا حد زیادی زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را مشخص کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت جهانی پلاتین نیز پس از 4 روز کاهش متوالی، امروز با افزایش روبرو شده است. قیمت پلاتین در روزهای گذشته تحت تاثیر پرونده رسوایی شرکت فولکس واگن آلمان با کاهش شدیدی روبرو شده است.

شرکت خودروسازی فولکس واگن که بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش به شمار می رود، از سوی مقام های آمریکایی به نقض قوانین مربوط به کاهش آلایندگی هوا متهم شده است.

به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای جهانی قرار خواهد داشت.

افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین نیز می تواند بر روند تحولات قیمت طلا طی هفته های آینده موثر باشد.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد