اونس طلا2394.45
مظنه15,966,000
18 گرم3,685,700
ارزش سکه35,971,398
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000
در محل مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی:

سیدحسن خمینی اولین «تمبر طلا و نقره» را با تمثال امام خمینی (ره) رونمایی کرد

۳ هزار و ۷۰۰ قطعه تمبر طلا و ۱۸۰۰ قطعه تمبر نقره با تمثال امام خمینی (ره) برای نخستین بار در کشور تولید شد که قیمت ثبت نامی اولیه‌ آنها به ترتیب ۲۱۰ هزار تومان و ۱۲۰ هزار تومان بود و اکنون ۶۰۰ و ۲۲۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

نخستین تمبر طلا و نقره با تمثال امام خمینی (ره) در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج حسن خمینی توسط شرکت پست در محل مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب رونمایی شد.

حجت‌الاسلام حاج حسن خمینی در این‌باره گفت: امام برای جامعه ما یک فرد نبود زیرا اگر تنها یک فرد بود در دوره‌ای زندگی کرده و اعمالش می‌ماند اما امام نماد دوره‌ای با عظمت از تاریخ ما است.

وی گفت: امام پرچمی است که مسیر را به ما نشان می‌دهد و دیگران نسبت به چنین افرادی مسئولیت دارند.

حاج سید حسن خمینی با بیان اینکه بزرگداشت امام بزرگداشت آینده، گذشته و ارزش‌های ما است، گفت: همانطور که باید از تحریف و مصادره امام جلوگیری کنیم باید امام را پرچم در حال اهتزاز به جامعه و مردم معرفی کنیم که یکی از راه‌های معرفی استفاده از هنر است.

وی گفت: چاپ تمبر طلا با تمثیل امام (ره) نمونه‌ای از استفاده از هنر در معرفی امام است و امیدواریم سال‌های آینده شاهد چنین نقش‌های دیگری نیز باشیم.

در ادامه نیز حسن مهری مدیرعامل شرکت پست درباره این تمبر توضیح داد: تمبر یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب در گروه تمبرهای یادبود تولید شده که دارای دو نوع طلا و نقره است.

وی گفت: با پیش سفارش قبلی، 3700 قطعه تمبر طلا با تمثال حضرت امام (ره) و 1800 قطعه تمبر نقره با تمثال حضرت امام (ره) تولید شد.

مدیر عامل پست با بیان اینکه تعداد این تمبرهای چاپ شده محدود بود و دیگر چاپ نمی‌شود، گفت: قیمت تمبر طلا 210 هزار تومان بود که اکنون در بازار به قیمت 600 هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت تمبر نقره 120 هزار تومان بود که در بازار 220 هزار تومان فروخته می‌شود.

مهری یادآور شد: تاکنون پس از پیروزی انقلاب تاکنون تعداد 752 عنوان تمبر یادبود چاپ شده که طبق قوانین پست بین‌الملل باید برای 192 کشور عضو اتحادیه پست نیز ارسال شود.

وی از تحویل تمبر یادبود حافظ به عنوان دومین تمبر یادبود طلا و نقره به زودی خبر داد و گفت: پیش ثبت نام این تمبر آغاز شده و تا روز جهانی پست 17 مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد