اونس طلا2213.3
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلی از وضعیت بازارهای ارز، طلا و آتی روز یکشنبه؛

پیش بینی افزایش نوسانات قیمت سکه آتی/مقطعی بودن هیجانات قیمت دلار

قیمت های بازار آتی سکه امروز در حالی که بازارهای جهانی تعطیل بودند و قیمت دلار نیز با عرضه های گسترده بازار ساز رسمی بازار در محدوده قبلی خود در نوسان بود ، همگام با افزایش قیمت سکه نقدی با افزایش جزئی مواجه شدند.

قیمت های بازار آتی سکه امروز در حالی که بازارهای جهانی تعطیل بودند و قیمت دلار نیز با عرضه های گسترده بازار ساز رسمی بازار در محدوده قبلی خود در نوسان بود ، همگام با افزایش قیمت سکه نقدی با افزایش جزئی مواجه شدند.

آنطور که کارگزاری مبین سرمایه گزارش داده است؛ در معاملات امروز تعداد موقعیت های باز در قراردادهای بازار آتی سکه با افزایش مواجه شدند که به دلیل پایین بودن قیمت های آتی سکه و افزایش قیمت سکه نقدی و افزایش انتظارات صعودی درقیمت دلار با افزایش دامنه نوسان آن به بالای 3400 تومان بود، اما در مقابل فاصله بسیار اندک قیمت دورترین سررسید با قیمت سکه نقدی و قرارگرفتن قیمت سه سررسید اول در زیر قیمت نقدی نشان از باقی ماندن فضای خرسی در بازار آتی سکه و انتظار ثبات قیمت در آینده با گشایش هسته ای و خوش بینی به کاهش قیمت های در آینده دارد.

انتظار می رود به دلیل تاثیرپذیری زیاد قیمت های بازار آتی سکه از اونس طلای جهانی با مشخص شدن روند قیمت اونس طلا در روزهای آینده ، تاثیر بسزایی برنوسانات قیمت های بازارآتی سکه در هفته های آینده داشته باشد.

ماه قرارداد قیمت تسویه درصد تغییر حجم معاملات تغییرات موقعیت های باز تغییرات مشتریان فعال تغییرات



بازار سکه نقدی
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات امروز در بهای 920 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز گذشته یک هزار تومان افزایش داشت. امروز قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب 471 ، 260 و 171 هزار تومان معامله شده است. میزان حباب مثبت سکه (اختلاف قیمت نقدی سکه با ارزش ذاتی) امروز به حدود 26 هزار تومان رسید.( با احتساب دلار 3390 تومانی و اونس 1121 دلاری )


بازار ارز
قیمت دلار نقدی امروز با افزایش 7 تومانی به روز قبل به 3390 تومان رسید، این درحالی بود که قیمت دلار در بازار آزاد تا 3435 تومان در نوسان بود.

در بازار ارز امروز نیز مطابق روزهای گذشته شاهد عرضه های گسترده صرافی بانک ها از قیمت های بالا به پایین در تقابل با تقاضاهای آربیتراژی و فصلی ایجاد شده در بازار ارز و نگه داشتن قیمت دلار در زیر 3400 تومان و کاهش دامنه نوسانات در راستای سیاست جلوگیری از شوک های قیمتی ورشد پیوسته وآرام در بازار ارز بودیم.

با افزایش احتمال تصویب برجام در کنگره آمریکا و نزدیک شدن به پایان ماراتن هسته ای و رفع تحریم های بین المللی و افزایش انتظارات نسبت به برگشت قیمت کالاهای معدنی وصنعتی و نفت خام از کف قیمتی تا حدی باعث کاهش هیجانات در قیمت دلار شده است.



بازار اونس جهانی
نگرانی از کاهش چشم انداز رشد اقتصادی در جهان با کاهش سرعت رشد اقتصادی چین به کمترین میزان در 25 سال گذشته به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان و کاهش میزان تورم در جهان با کاهش قیمت کالاهای صنعتی و نفت خام در جهان باعث کاهش احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو شده است اما سایه سنگین افزایش نرخ بهره در آمریکا وفشارهای نزولی از سوی آن هم چنان بر بالای سر اونس طلا باقی مانده است وسیاست های پولی و داده های اقتصادی در آمریکا نقش مسط را درتعیین قیمت اونس طلا در آینده خواهد داشت.

تحلیل گران افزایش نرخ بهره در آمریکا در شرایط کنونی به دلیل افزایش شاخص ارزش دلار وگران تر شدن کالاهای دلاری با توجه به تقاضای ضعیف در جهان واثر انقباضی آن برمصرف درداخل آمریکا خطرناک ارزیابی کرده و تقاضای تاخیر دراعمال از سوی فدرال رزرو تا اواخر سال 2016 را دارند.

در جدید ترین نظر سنجی نیز با کاهش احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر باعث افزایش احتمال نرخ بهره در ماه دسامبر در آمریکا به 60 درصد شده است.

درحالی که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را منوط به رسیدن تورم در آمریکا به 2 درصد کرده است، اما باقی ماندن اختلافات میان اعضاء فدرال رزرو برسر زمان افزایش نرخ بهره درکنار اقدامات بانک مرکزی چین در کاهش نرخ یوان باعث سخت شدن پیش بینی ها و افزایش تریدها در تصمیم گیری سرمایه گذاران شده است.

همچنین بازارهای مالی آمریکا فردا تعطیل هستند اما ورود معامله گران چینی را پس از تعطیلات آخرهفته گذشته در بازار اونس طلا جهانی خواهیم داشت.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد