اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مهلت صرافی‌ها 10 روز تمدید شد/ پلمب بعد از پایان اخطار

بانک مرکزی در نامه‌ای به صرافان اخطار داد که 10 روز دیگر برای انطباق با دستورالعمل جدید فرصت دارند در غیر صورت از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

برخلاف آنچه که در روزهای اخیر از سوی مقامات بانک مرکزی مبنی بر عدم تمدید مهلت صرافی‌ها برای انطباق با دستورالعمل جدید نحوه فعالیت و تاسیس آنها اعلام شده بود و حتی عنوان کرده بودند که برای برخورد با صرافانی که مهلت آنها به پایان رسیده به طور قطعی پلمب در دستور کار نبوده ولی با آنها برخورد خواهد شد، این بانک در روز دوم شهریور ماه طی نامه‌ای به تمامی صرافانی که برای افزایش سرمایه اقدام نکرده‌اند نامه اخطار آخر را ارسال کرد.

بنا بر آنچه بانک مرکزی در اخطاریه خود به صرافی ها اعلام کرده مهلت آنها 10 روز دیگر تمدید شده است این در حالی است که پیش تر معاون نظارت بانک مرکزی تاکید کرده بود که مهلت قابل تمدید نبوده و حتی در اختیار این بانک نیست.

از سویی دیگر با اتمام مهلت 10 روزه یعنی 12 شهریورماه امسال ، فعالیت صرافانی که مراجعه نکرده‌ اند به پایان رسیده و پلمب خواهند شد.

این در حالی است که با بازنگری در دستورالعمل مصوب مردادماه سال 1392 و حذف تقسیم بندی صرافی‌ها به دو نوع یک و دو و تبدیل به نوع جدید همچنین کاهش حذف سرمایه 20 میلیاردی و کاهش آن به 4 میلیارد تومان در تهران و دو میلیارد تومان در شهرستان ها فرصت یکساله ای تا 28 مردادماه امسال در اختیار آنها قرار گرفت تا خود را با دستورالعمل جدید منطبق کنند.

پلمب صرافی‌ها در حالی تا کمتر از 10 روز دیگر آغاز خواهد شد که اخیر ولی اله سیف-رییس کل بانک مرکزی- اعلام کرده بود که این بانک در حال بررسی تقاضای صرافان برای بازنگری در برخی از بندهای این مصوبه از جمله تعمیم ندادن میزان افزیس سرمایه به صرافان قدیمی است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد