اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

باورهای اشتباه درباره تلفن همراه

همانند بسیاری چیزهای دیگر در دنیای تکنولوژی تلفن‌های همراه هم در معرض انبوهی از شایعات و باورهای اشتباه قرار دارند که اتفاقا مورد توجه بسیاری از مردم هم قرار می‌گیرند.

در ادامه مشهورترین شایعات و باورها در مورد موبایل را ذکر می‌کنیم و درباره صحت آنها صحبت می‌کنیم.

باز بودن اپلیکیشن باتری مصرف می‌کند

اپل و اندروید به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد که در پس زمینه آماده به فراخوانی باشند و چون هر دو سیستم عامل قابلیت «Multi-Tasking» دارند این تصور وجود دارد که اپلیکیشن‌ها در پس زمینه هم باتری مصرف می‌کنند.

واقعیت این است که هر دو سیستم عامل میزان مصرف باتری اپلیکیشن‌های باز در پس زمینه را محدود کرده‌اند (اندروید کمتر از اپل) و میزان مصرف باتری در این وضعیت بسیار کم است بنابراین اگر سرعت تلفن هوشمند کم شده تقصیر چندانی متوجه باز بودن اپلیکیشن‌ها در پس زمینه نیست.

جالب اینجاست که در کنار این باور اپلیکیشن‌های زیادی نیز در بازار تحت عنوان «Task Killer» مشهور شده‌اند و بازار پیدا کرده‌اند که کار آنها غیر فعال‌ کردن این اپلیکیشن‌های در سایه است اما واقعیت این است این اپلیکیشن‌ها کمک چندانی به افزایش عمر باتری نمی‌کنند.

در حال حاضر هم اندروید و هم iOS به طور خودکار و در موقع نیاز اپلیکیشن‌های باز را می‌بندند و تفاوتی بین اپلیکیشن‌های زیرین و رویی وجود ندارد.

باتری دستگاه قبل از شارژ باید تا انتها خالی شود

باتری‌های لیتیوم - یونی بر خلاف باتری‌های نسل‌های پیشین مثل «NiCAD» یا «NiMH» اگر پیش از پیش از اتمام شارژ مورد شارژ قرار گیرند در شرایط بهتری قرار گرفته‌اند. با این حال در زمینه این باور حقایقی هم وجود دارد.

بعضی متخصصان اعتقاد دارند که هر سه ماه یکبار یا پس از ۴۰ بار دوره شارژ باید باتری را از صفر تا ۱۰۰ درصد خالی کرد و سپس کامل شارژ کرد.

این کار برای افزایش عمر باتری نیست بلکه برای کالیبره کردن و استفاده از همه ظرفیت باتری است.

بلوتوث و Wifi Direct باتری زیاد مصرف می‌کنند

بلوتوث و Wifi Direct این امکان را می‌دهند که فایل‌های حجیم را بین دستگاه‌ها رد و بدل کنید هر دو تکنولوژی نسبتا برای انتقال فایل منسوخ شده‌اند اما حقیقت این است که باتری چندانی هم مصرف نمی‌کنند.

نسل جدید بلوتوث و Wifi Direct زمانی که کاری از آنها نمی‌کشید باتری مصرف نمی‌کنند و روشن نگاه داشتن آنها به معنی مصرف باتری نیست.

مشخصات بالاتر به معنای گوشی پرسرعت تر است

در دنیای تلفن‌های هوشمند دعوای اصلی روی مشخصات بالاتر است و آنچه با هم مقایسه می‌شود همین اعداد است در حالیکه دیگر امروزه به همه ثابت شده که لزوما یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی روی یک گوشی از دوربین ۸ مگاپیکسلی روی یک گوشی دیگر بهتر نیست. همین موضوع درمورد پردازنده‌های چند هسته‌ای هم صدق می‌کند.

در واقع فاکتورهای بیشتری برای برتری به یک گوشی وجود دارد به عنوان مثال انبوهی از تلفن‌های اندرویدی هم اکنون در بازار وجود دارد که مشخصات آن‌ها از آیفون بهتر است اما این عملا به این معنا نیست که آیفون از این تلفن‌ها کندتر است.

سیستم‌عامل و نوع استفاده کاربر و چندین شاخص دیگر به مراتب از مشخصات مهم‌تر هستند بنابراین با عدد بالاتر گول نخورید.

شارژر مخصوص یک گوشی به شارژرهای دیگر ارجح است

این باوری است که سازندگان گوشی دوست دارند در بین خریداران جا بیندازند اما واقعیت این است که شارژرهای موجود در بازار اگر دارای مشخصات سازنده و استاندارد باشند برای استفاده مشکلی ندارند.

نکته مهم در این است که آنقدر شارژرهای چینی بی کیفیت در بازار وجود دارد که ممکن است کاربران را به اشتباه بیندازد اما شرکت های معتبر سازنده تجهیزات جانبی مثل «Belkin» یا آمازون شارژرهایی با مشخصات استاندارد تولید می‌کنند که برای استفاده امن هستند.

شارژر گوشی در طول شب باعث از بین رفتن باتری می‌شود

این باور در زمانی واقعیت داشت اما با رشد تکنولوژی حالا دیگر کاملا یک باور غلط است. باتری‌های قدیمی آنقدر هوشمند نبودند که متوجه شوند ظرفیت آنها پر شده و شارژ اضافه انها باعث کاهش عمر باتری در طول زمان می‌شد.

حالا سیستم‌های شارژ هوشمندتر شده‌اند و زمانی که یک باتری کامل شارژ شود جریان الکتریسیته را به طور خودکار قطع می‌کنند و بنابراین با خیال راحت گوشی خود را در طول شب شارژ کنید.

خاموش کردن گوشی، خارج کردن سیم‌کارت یا قراردادن در حالت Airplain از ردیابی گوشی جلوگیری می‌کند

زمانی که شما گوشی را در حالت «Airplain» قرار می‌دهید یا وای-‌فای یا سرویس شبکه را غیر فعال می‌کنید انگار گوشی را در حالت «do not disturb» قرار داده‌اید.

این باعث نمی شود که گوشی قابل ردیابی نباشد. گوشی‌ها دو سیستم عامل دارند یکی برای اتصال به شبکه تلفن همراه اطراف شما مورد ا ستفاده قرار می‌گیرد و دیگری سیستم عاملی است که کاربر از آن استفاده می‌کند.

زمانی که گوشی را در حالت «Airplain» قرار می‌دهید فقط سیستم عامل مربوط به کاربر را از کار می‌اندازید اما بخش دیگری از گوشی شما به ارتباط با شبکه موبایل ادامه می‌دهد اما یک واقعیت این است که انتقال سیگنال در سیستم عامل بیرونی نیز احتیاج به انرژی و باتری دارد و تنها راه برای جلوگیری از این موضوع خارج کردن باتری است اما موضوع این است که امروزه گوشی‌هایی چون آیفون ۶ و سامسونگ اس ۶ اجازه خارج کردن باتری را به کاربر نمی‌دهند.

قراردادن تنظیمات نور صفحه نمایش روی حالت خودکار باعث حفظ باتری می‌شود

کاملا اشتباه است. وقتی گوشی را در این حالت قرار می‌دهید تنظیمات نور با استفاده از سنسورهای داخل گوشی صورت می‌گیرد.

نکته این است که بسیار بیشتر از آنچه با تنظیم خودکار نور انرژی حفظ می‌شود، استفاده از سنسورها باعث مصرف انرژی و پردازش اطلاعات مربوط به نور محیط در CPU می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد