اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پایان اولتیماتوم بانک مرکزی به صرافی‌های غیرمجاز

براساس دستورالعمل جدید، مهلت صرافان برای دریافت مجوز از بانک مرکزی امروز ۲۸ مرداد ماه پایان می یابد و صرافان غیرمجاز بعد از پایان این دوره طبق قانون نباید معاملات ارزی داشته باشند.

براساس دستورالعمل جدید، مهلت صرافان برای دریافت مجوز از بانک مرکزی امروز 28 مرداد ماه پایان می‌یابد و صرافان غیرمجاز بعد از پایان این دوره طبق قانون نباید معاملات ارزی داشته باشند و این امر تنها برای صرافان دارای مجوز از بانک مرکزی امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مردادماه سال گذشته در ابلاغیه ای به بانک مرکزی دستور ساماندهی صرافی ها را صادر کرد که بر اساس آن صرافی ها تا 28 مرداد ماه امسال (امروز) برای دریافت مجوز از بانک مرکزی فرصت داشتند.

براساس این دستورالعمل حداقل سرمایه اولیه تاسیس صرافی‌های متعلق به موسسات اعتباری(بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی)و نیز صرافی‌های هفت شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و تبریز چهار میلیارد تومان و در سایر شهرها دو میلیارد تومان تعیین شد. همچنین صرافی ها موظف به ارائه ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط حسن انجام تعهد به نفع بانک مرکزی به میزان 50 درصد آخرین سرمایه ثبتی شدند.

حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی در همین ارتباط تأکید کرده که براساس قانون، فعالیت صرافان بدون مجوز مشمول ضوابط قانون مبارزه با قاچاق ارز می شود و پس از اتمام این دوره (28 مرداد) خرید و فروش ارز توسط این صرافی ها، کار غیرقانونی آشکار است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به پایان مهلت صرافی ها برای دریافت مجوز از بانک مرکزی این را هم گفت که بانک مرکزی پس از پایان این مهلت با صرافی های غیرمجاز برخورد خواهد کرد ضمن آنکه این مهلت به هیچ عنوان ازسوی بانک مرکزی تمدید نمی شود.

طبق اعلام بانک مرکزی، از مجموع صرافی هایی که از گذشته با این بانک در حال همکاری بودند 350 صرافی مجوز خود را تمدید کرده و دارای مجوز معتبر می باشند که اسامی آنها در سایت بانک مرکزی ثبت شده است. 450 صرافی دیگر هم با ارائه مدارک خود به بانک مرکزی در حال ورود به لیست صرافی های مجاز هستند.

با اتمام مهلت تعیین شده برای صرافی‌ها باید منتظر اعلام تازه ترین آمارها از سوی بانک مرکزی در ارتباط با تعداد صرافی های مجاز و غیرمجاز باشیم.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد