اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سکه دیگر سرمایه ای امن نیست؟

سایت طلا: سکه مدتی است که نوساناتش بیشتر رنگ و بوی کاهشی دارد و برای دو ماه افت قیمت را در کارنامه ی هفتگی خود به ثبت رسانده که این امر سطح تقاضا را بسیار تضعیف کرده است.

به گزارش سایت طلا، روز گذشته سکه تحت تأثیر تقویت دلار و رشد نسبی اونس با افزایش همراه شد که این رشد به علت حباب مثبت، متناسب با روند دلار و طلای جهانی نبود.

رشد سکه در روز گذشته در حالی بود که بازار هفته ی قبل را نیز افزایشی آغاز کرد اما در طول هفته شاهد از دست رفتن ارزش سکه بهار آزادی بود.

بنابراین گزارش، بازار سکه دومین هفته ی مرداد ماه را افزایشی آغاز کرد که رشد دلار و بازگشت اونس در روز جمعه سبب شد تا سکه با رشد 8500 تومانی در مرز 880 هزار تومان قرار بگیرد. مرزی که سکه از 26 تیرماه بر آن بسته نشده بود.

رشد قیمت سکه در این روز در حالی بود که حباب قیمتی این سکه مثبت و قیمت بازاری از ارزش ذاتی آن بیشتر بود که این امر حاکی از مقاومت سکه در برابر افت قیمت دارد. فعالان سطح 860 هزار تومان را سطح حمایتی این کالای گرانبها می دانند.

در روز یکشنبه با نوسانی شدن مجدد دلار و افزایش آن ارزش سکه ها نیز رشد یافت که با بازگشت دلار تنها سکه بهار آزادی در مسیر نزولی، از نرخ روز قبل قدری پایین تر ایستاد و سایر سکه رشد اندکی را به ثبت رساندند.

براساس این گزارش، افت جزئی دلار و کاهش اونس در روز دوشنبه بازار سکه را به عقب نشاند و ارزش سکه بهار آزادی با افت 3 هزار تومانی به 875 هزار تومان رسید.

در پایان معاملات این روز ارزش نیم سکه بر 476 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی بر 266 و 170 هزار تومان قرار گرفت.

در چهارمین روز هفته متناقض شدن روند دلار و طلای جهانی و افزایش 7 تومانی دلار سبب شد تا سکه در برابر افت قیمت مقاومت کند و سکه بهار آزادی و نیم سکه تنها 1 هزار تومان افت به تضعیف اونس واکنش نشان دهند.

گزارش سایت طلا حاکیست، در روز چهارشنبه سکه همزمان با کاهش اونس و ثبات نسبی دلار داخل چهارمین افت متوالی خود را تجربه کرد و با 3 هزار تومان افت بر بهای 871 هزار تومان قرار گرفت.

روند نزولی سکه از روز یکشنبه در حالی رقم خورد که سکه با وجود فشار از جانب اونس در مقابل افت قیمت مقاومت کرد و متناسب با تضعیف طلای جهانی کاهش نیافت تا حباب مثبت این کالای گرانبها افزایش یابد.

بازار سکه در پایان معاملات این روز ارزش نیم سکه را به 474 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی را به 265 و 170 هزار تومان رساند.

گفتنی است، در روند کاهشی سکه اثر طلای جهانی بیشتر نمود یافت و سکه ها با ضعیف بودن سطح تقاضا نتوانستند از رشد پیاپی دلار در سه هفته ی گذشته تبعیت کنند و برای هشتمین هفته ی متوالی طعم کاهش قیمت را چشیدند. البته افزایش دلار نقش مهمی را در مقاومت سکه در برابر افت بیشتر ایفا کرد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد