اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی:

قیمت طلا روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا و ارزش دلار خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران بازار طلا طی روزهای آینده منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا، نوسانات ارزش دلار و آمارهای اقتصادی آمریکا خواهند بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو، قیمت جهانی طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه بار دیگر به مرز 1100 دلار در هر اونس بازگشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا و نقره طی هفته ای که گذشت برای پنجمین هفته متوالی با کاهش نسبی روبرو شده است. قیمت طلا روز دوشنبه با افت شدید 3.3 درصدی روبرو شد و قیمت نقره نیز بیش از 1.5 درصد کاهش یافت.

گرچه پس از افزایش نسبی قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه، اعتماد بخشی از سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا جلب شده ولی هنوز اعتماد کلی سرمایه گذاران به این بازار هنوز چندان بالا و امیدوار کننده نیست.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تقویت ارزش دلار همچنان مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا به شمار می رود. کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نیز در پایان نشست دو روزه خود چهارشنبه آینده بیانیه ای را منتشر خواهد کرد. این نشست نیز می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا شود.

متیو ترنر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری مکواری تاکید کرد: طلا اکنون به کالایی تبدیل شده است که کسی خواستار آن نیست. اکثر سرمایه گذاران به سوی دلار آمریکا روی آورده اند. در شرایط کنونی همه منتظر روشن شدن وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس نیز تاکید کرد که انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا می تواند گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر کند. احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا به زیر 1000 دلار در هر اونس وجود دارد.

گزارش سایت طلا حاکیست، سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام وضعیت رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال هستند. انتشار آمارهای مربوط به وضعیت اقتصادی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

پس از اعلام سیاست های جدید فدرال رزرو آمریکا خواهد بود که می توان چشم انداز بهتری نسبت به وضعیت بازار طلا ارائه کرد. کن موریسون تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز پیش بینی کرد که قیمت طلا در هفته جاری بار دیگر به بیش از 1120 دلار خواهد رسید.

تحلیلگران موسسه آی آی تریدر نیز اعلام کردند که قیمت طلا در کوتاه مدت به بیش از 1130 دلار خواهد رسید.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد