چگونه یک جواهر مروارید را تمیز کنیم

از زمانیکه ژنرال رومی به نام ویتلیوس این شایعه را پراکند که به دلیل تأمین هزینه های ارتش تصمیم دارد گوشواره مروارید مادر خود را به فروش برساند، مروارید راه خود را برای شیفتگانش به عنوان یک جواهر، به خصوص در شکل گردنبند، گشود.

چگونه یک جواهر مروارید را تمیز کنیم

برای حفظ زیبایی مروارید، درک چگونگی مراقبت درست از آنها ضروری است. در حالی که ساختار کریستالی فشرده مروارید آنها را بسیار با دوام و زیبا ساخته،  اما این ساختار از طبیعتی نرم شکل گرفته و این واقعیت نمی تواند نادیده انگاشت. مروارید ها به آسانی خراش پیدا کرذه و تماس روزانه آنها با چربی بدن، سبب از بین رفتنشان می گردد. بنابراین، تمیز کردن منظم و دقیق باید بخشی از روال کار هر دارنده جواهر از جنس مروارید باشد.


 

مرحله ی اول - استفاده از پارچه ای بسیار نرم:

یک پارچه بسیار نرم و یا یک پارچه جواهر و یا یک دستمال تمیز، که ترجیحا از پنبه یا پارچه ی بامبو را انتخاب نمایید. هرگز از شی ساینده ای  برای تمیز کردن مروارید، مانند مسواک و یا اسفنج پلاستیکی استفاده نکنید. یک پارچه نرم تنها انتخاب برای لمس یک مروارید است.

مروارید

 

مرحله ی دوم : قبل از اینکه جواهر مروارید خود را کناری بگذارید برای پاک کردن عرق و چربی بدن خود از روی جواهر، آن را به آرامی با پارچه پاک کنید.

چند قطره آب بر روی پارچه، به میزانی که پارچه مرطوب شود و نه بیشتر، روی آن بریزید. مروارید ها را یک به یک با پارچه پاک نمایید. هرگز از پاک کننده ی مرسوم جواهرات در فرآیند پاک کردن مروارید استفاده نکنید. معمولا این پاک کننده ها حاوی مقدار زیادی آمونیاک  هستند که می تواند به مروارید آسیب برساند.

مروارید

مرحله ی سوم: پس از هر 5 بار تمیز کردن مروارید با پارچه ای نرم، آنها نیاز به پاک کننده ای قوی تر از پارچه مرطوب دارند.

 پارچه نرم را با آب گرم و صابون ملایم بشویید. برای شستن از مایع استفاده نکنید. از صابون بسیار ملایم، بدون عطر یا مواد رنگی افزودنی استفاده نمایید. پس از آن، مروارید ها را  با یک پارچه مرطوب تمیز پاک کرده تا هرگونه صابون باقی مانده بر روی مروارید، پاک شود.

 

مروارید

مرحله ی چهارم : اگر میخواهید  فلز جواهر خود به عنوان مثال قلاب گردنبند، بخوبی تمیز شود، از گوش پاک کن و پاک کننده ی طلا و جواهر استفاده نمایید ( مطمئن شوید که پاک کننده، سازگار با فلز  قلاب است ) و یا اگر آن فلز سخت دیگری به غیر از طلا ست، و در آن از سنگ قیمتی دیگری استفاده نگردیده، می توانید کمی از خمیر دندان استفاده کنید.

هر آنچه که شما استفاده می نمایید، مواظب باشید که با مروارید ها تماس پیدا نکند زیرا می تواند به آنها آسیب برساند. خمیر دندان برای پاک کردن نقره بسیار مناسب است.

مروارید

 

 

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها