اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قرمزپوش شدن بازار آتی در پی ریزش طلای جهانی

با کاهش قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین حد از سال 2009 میلادی تاکنون، بازار آتی سکه طلا نیز همسو با این روند نزولی امروز با افت قیمت معاملات خود را آغاز کرد.

پس از افزایش گمانه‌زنی سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به بالا رفتن نرخ بهره آمریکا، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بیش از 2 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در 5 سال اخیر رسید.


بسیاری از سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که پس از اظهارات اخیر جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا، نرخ بهره این کشور تا پایان امسال افزایش خواهد یافت و این مساله موجب تقویت ارزش دلار خواهد شد. روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته، جانت یلن در جلسه‌ای در کنگره آمریکا حاضر شد و دوباره تاکید کرد که کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو حس می‌کند که اواخر سال‌جاری میلادی زمان خوبی برای افزایش نرخ‌های بهره است.

به این ترتیب امروز تا زمان تنظیم این گزارش قیمت هر اونس طلا به 1114 دلار رسیده که نسبت به روز معاملاتی قبل افت 1.52 درصدی را نشان می‌دهد.

در همین راستا در بازار نقدی سکه طلا نیز بهای هر قطعه سکه با افت معنادار 19 هزار تومانی به 862 هزار تومان رسیده است. در بازار آتی سکه طلا هم تا زمان تنظیم این گزارش در تمامی سررسیدهای نزدیک و دور این بازار با افت سنگین بیش از 10 هزار تومانی، قیمت سکه زیر 900 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. هم‌اکنون البته حجم قراردادها در بازار آتی و در سررسیدهای دورتر ارقام قابل قبولی است به طوری که تا ساعت 12.20 امروز حجم قرارداد در سررسید اسفند 94 تعداد 1946 عدد بوده و در سررسید دی ماه نیز به رقم 914 رسیده است.

در صورتی که طی روزهای آینده روند ریزشی طلای جهانی ادامه بیابد، کماکان باید انتظار افت قیمت‌ها در بازارهای نقدی و آتی طلا در بازار داخل را نیز داشت، مگر آنکه اونس طلا در مسیر مبادلات خود تغییر مسیر داده و افزایش یابد تا به این صورت قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز با رشد همراه شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد