اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی:

روند نزولی قیمت طلا در کوتاه مدت متوقف نخواهد شد

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال تاکید کرد که بازار طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قرار دارد و روند نزولی قیمت طلا در این شرایط متوقف نخواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی تصریح کرد: روند نزولی قیمت کالاها در بازارهای بین المللی تنها محدود به طلا نمی شود و تقویت ارزش دلار در شرایط کنونی تاثیر منفی زیادی بر اکثر کالاها داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با کاهش بیش از 2.3 درصدی روبرو شده است و به پایین ترین سطح در 5 سال گذشته رسیده است.

قیمت نقره نیز در هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی با کاهش 4.5 درصدی روبرو شده است. اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی اخیر کیتکو نیوز نیز به کاهش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده رای داده اند. تحلیلگران موسسه مالی ناتیکسیس نیز تاکید کردند که در شرایط کنونی هیچ خبر مثبتی برای بازار طلا وجود ندارد.

کاهش نگرانی ها نسبت به بحران مالی و بدهی یونان و کاهش نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است.

حتی انتشار خبر مربوط به افزایش 57 درصدی ذخایر طلای چین نیز نتوانسته است تاثیر مثبتی بر قیمت طلا داشته باشد چرا که افزایش ذخایر طلای چین کمتر از حد انتظارات اولیه بوده است.

مهمترین مانع بای افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی این است که سرمایه گذاران منتظر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده هستند. احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست های سپتامبر و دسامبر فدرال رزرو بیشتر شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، کارشناسان موسسه آر جی او فیوچرز نیز تاکید کردند که قیمت طلا تحت فشار شدید ناشی از تقویت ارزش دلار قرار دارد و احتمالا در کوتاه مدت به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید.

در صورت شکسته شدن سطح حمایتی 1100 دلاری نیز مسیر لازم برای افت شدید قیمت طلا تا 1000 دلار در هر اونس فراهم خواهد شد.

قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا نیز قرار خواهد داشت. بعید به نظر می رسد که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی با افزایش روبرو شود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد