رنگ های مروارید و کشت آن

رنگ های مروارید مروارید ها در انواع گوناگونی از رنگ ها معرفی شده اند. می توان نژاد صدف تشکیل دهنده مروارید را یکی از اصلی ترین عوامل تعیین رنگ طبیعی مروارید ها دانست. عوامل مؤثر دیگر شامل رژیم غذایی، درجه حرارت آب و آلاینده ها می شود. هیچ کس نمی تواند رنگ مروارید را پیش بینی و یا کنترل کند.

رنگ های مروارید و کشت آن

مروارید سیاه به ندرت به رنگ سیاه کامل است و حاله ای از رنگ های آبی، سبز، نقره ای، خاکستری، بادمجان، مسی، طاووس و بیشمار رنگ های دیگر را از خود منعکس می کند. رنگ سبز، رنگ غالب است. مروارید سیاه به طور طبیعی رنگی است که از مزارع مروارید پلینزی فرانسه ( مروارید تاهیتی ) و همچنین اندونزی و فیلیپین به دست می آید.

مروارید

 

کشت و پرورش مروارید

کشت مروارید یک کسب و کار وقت گیر است. از میلیون ها صدف خوراکی و رودخانه ای که توانایی درست کردن مروارید را دارند، تنها نیمی از آنها (به عبارتی 50 درصد) در هر سال توانایی حمل و به ثمر رساندن مروارید را داشته و از اتفاقات جان سالم به در می برند. از این تعداد نیز تمامی مروارید های تولید شده کیفیت خوبی برای عرضه در بازار را ندارند.

 

مروارید

هر مروارید بر اساس اندازه، شکل، رنگ، درخشش و میزان صحت و سلامت، طبقه بندی  می شود. سپس آنها نیاز به سوراخ و ریسه کردن دارند که این  فرآیند یک کارگر ماهر را می طلبند. برای پیدا کردن 50 مروارید کاملا همسان با کیفیت بالا برای ساخت یک گردنبند 16 اینچی  یک پردازنده مروارید ممکن است مجبور به مرتب کردن 10 هزار مروارید شود. شاید همین امر دلیلی بر ارزان نبودن گردنبند ساخته شده از مروارید طبیعی باشد.

 

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها