اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بی فروغ شدن طلا در سایه ی افزایش نرخ بهره

طلا که در هفت روز اخیر در بازه قیمتی 1147 تا 1176 دلار نوسان داشت، سومین هفته ی متوالی کاهشی را رقم زد تا سایه ی افول همچنان بر این بازار سنگینی کند.

به گزارش سایت طلا، افت طلا به طور متوالی در سه هفته ی گذشته و ورود به کانال 1140 دلاری سبب شد تا چشم انداز فنی طلا همچنان منفی و پیش بینی های کوتاه مدت بر مدار افت قیمتها بچرخد.

البته آغاز هفته ی گذشته با اخباری از یونان همراه شد که اعلام نتیجه ی همه پرسی روز یکشنبه ی یونان و نزدیک شدن این کشور به خروج از منطقه یورو به افت شاخص های سهام اروپا و آسیا انجامید و این امر طلا را تاحدودی تحت حمایت خود قرار داد.

اما تقویت دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره ی آمریکا مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا شد.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی معتقد است سرمایه گذاران بیشتر به تحولات فدرال رزرو آمریکا نظر دارند تا بحران مالی و بدهی یونان که این امر موجب افزایش تقاضا و ارزش دلار آمریکا خواهد شد.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه با توجه به نوسانهای اونس جهانی و افت دلار داخل شاهد سقوط ارزش هر مثقال طلا به سطح 17 ماه گذشته بود که بهای این فلز زرد رنگ بر بهای 388 هزار تومان قرار گرفت.

گزارش سایت طلا می افزاید، روز سه شنبه طلا نوسان شدیدی را متحمل شد و از بهای 1172 دلار به کمتر از 1147 دلار رسید.

بازار طلا که همچنان به روند دلار با توجه به افزایش احتمالی نرخ بهره چشم دوخته، از اخبار کشور چین نیز غافل نبود. در هفته ی قبل بازارهای سهام چین در وضعیت مناسبی قرار نداشتند که کارشناسان علت آن را سیاست ضد تورمی این کشور دانستند و این امر سبب شد تا طلا افت بیشتری را تجربه کند.

روز پنج شنبه اونس افزایش جزئی را شاهد بود که به دلیل کاهش دلار در روز جمعه قیمت اونس قدری دیگر بالا رفت اما وضعیت بازار سهام کشور چین اونس را تحت فشار قرار داد.

بازار طلای تهران در روز سه شنبه نوسان کاهشی را شاهد بود و ارزش هر مثقال بر 386 هزار و 600 تومان قرار گرفت که بعد از تعطیلی روز چهارشنبه و علی رغم افت دلار، ارزش این فلز زرد رنگ در آخرین روز هفته 900 تومان رشد یافت اما با این وجود بیش از 9 هزار تومان نسبت به روز شنبه کسر داشت.

قیمت طلا در هفته های نخست 2015 میلادی تحت تأثیر تشدید درگیری ها در خاورمیانه افزایش قابل ملاحظه ای را شاهد بود. اما نتوانست این مسیر را ادامه و تحت تأثیر رشد دلار و نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره روندی نزولی در پیش گرفت.

طلا همیشه در شرایط نااطمینانی های جهانی مأمن مناسبی برای سرمایه گذاران بود اما بحران مالی یونان نتواست این نقش طلا را احیا کند که کارشناسان تقویت دلار در سایه ی احتمال افزایش نرخ بهره را مانع بزرگی در این امر دانستند.

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقد هستند قیمت جهانی طلا در محدوده ی 1150 تا 1170 دلار در نوسان است و سطح حمایتی طلا 1150 دلار است که در صورت شکسته شدن آن طلا افت بیشتری را متحمل خواهد شد و حتی اونس 1000 دلاری نیز پیش بینی شد.

سطح مقاومتی طلا هم در شرایط کنونی 1170 دلار است که در صورت شکسته شدن آن اونس رشد بیشتری را شاهد خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد