کاربرد طلا به عنوان روکش

طلا دارای بالاترین انعطاف پذیری بین تمامی فلزات است. این انعطاف پذیری باعث می شود طلا به میزانی قابلیت چکش خواری داشته باشد که بتوان آن را به ورق هایی تبدیل کرد که تنها چند میلیونیم یک اینچ (2.54 سانتیمتر) ضخامت داشته باشند. این ورق های نازک، که به عنوان "ورق طلا" شناخته شده اند، را می توان روی سطوح نامنظم قاب های عکس، برجسته کاری یا اثاثیه منزل استفاده کرد.

کاربرد طلا به عنوان روکش

برگ (ورق) طلا (Gold leaf ) نیز روی سطوح خارجی و داخلی ساختمان ها کاربرد دارد. این مسئله پوششی با دوام و مقاوم در برابر خوردگی را فراهم می کند. یکی از مهمترین کاربردهای چشم نواز ورق طلا، در گنبدهای ساختمان های مذهبی و دیگر بناهای مهم است. هزینه این "مواد پوششی" به ازای هر فوت (30.48 سانتیمتر) مربع، بسیار بالا می باشد؛ با این حال، هزینه های طلا تنها چند درصد از هزینه کل پروژه است. بیشتر هزینه صرف کار صنعتگران بسیار ماهری می شود که ورق طلا را (در کار) استفاده می کنند.

لنگرطلا برای اینکه بطور شانسی و تصادفی استفاده شود، بیش از حد گران است. بلکه با تامل و تنها زمانی استفاده می گردد که جایگزین های ارزان تری را نمی توان برایش مشخص کرد. در نتیجه، به محض اینکه یک کاربرد طلا یافت شود، به ندرت از فلز دیگری برای آن کاربرد، استفاده می گردد. این مسئله بدان معناست که تعداد کاربردهای طلا در طول زمان افزایش یافته است.

بسیاری از روش های امروزی استفاده طلا تنها در طول 2 یا 3 دهه گذشته توسعه داده شده اند. این روند به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت. هر چه جامعه ما نیاز به مواد پیچیده تر و قابل اعتمادتری داشته باشد، استفاده های ما از طلا نیز افزایش خواهد یافت. این ترکیب تقاضای رو به رشد، جایگزین های اندک و عرضه (منابع) محدود، در طول زمان به طور پیوسته باعث افزایش ارزش و اهمیت طلا خواهد شد. طلا حقیقتا فلز آینده است.

به علت نادر بودن و قیمت بالای طلا، تولید کنندگان همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش میزان طلای مورد نیاز برای ساخت یک شیء یا جایگزین کردن یک فلز ارزان قیمت تر به جای آن هستند. مدت طولانی است که فلزات پایه آبکاری شده (روکش شده) با آلیاژهای طلا، به عنوان راهی برای کاهش میزان طلای مورد استفاده در جواهرسازی و اتصالات الکتریکی، استفاده می شوند. این آیتم ها دائما در حال طراحی مجدد هستند تا میزان طلای مورد نیاز را کاهش داده و استانداردهای کاروری (کارایی) خود را نیز حفظ کنند. پالادیوم (Palladium) ، پلاتین (platinum) و نقره (silver) رایج ترین جایگزین های طلا هستند که تا حد زیادی خواص مورد نظر آن را حفظ می کنند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها