اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
برای پرداخت بدهی‌ها؛

یونان از جامعه بین‌المللی مهلت ۲۰ ساله خواست

نخست‌وزیر یونان درخواست کرد وام‌دهندگان بین‌المللی حدود یک سوم از طلب پولی خود را دریافت نکنند، همچنین به این کشور ۲۰ سال دیگر مهلت پرداخت بدهند.

به گزارش راشاتودی، الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان از وام‌دهندگان بین‌المللی تقاضا کرد که از 30 درصد بدهی این کشور چشم‌پوشی کنند و برای پرداخت بقیه بدهی‌ها هم به یونان مهلت 20 ساله بدهند.

این درحالی است که یونان قرار است فردا درباره خواسته‌های وام‌دهندگان بین‌المللی درمورد انجام برنامه‌های ریاضتی بیش‌تر در این کشور همه‌پرسی اجرا کنند. پیش از این نخست‌وزیر یونان از کشور خود خواسته بود به این همه‌پرسی که فردا (یکشنبه) در یونان برگزار می‌شود، رأی منفی بدهند.

سخنان آقای سیپراس به وام‌دهندگان در حالی منتشر می‌شود که یونان از پرداخت یک قسط ١.۶ میلیارد یورویی بدهی خود به صندوق بین المللی پول در موعد مقرر باز ماند.

هفته گذشته یونان و وام دهندگانش نتوانستند در مورد شرایط بازپرداخت وام این کشور و تداوم کمک مالی به آن به توافق برسند و دولت یونان با توافق پارلمان می‌خواهد پذیرش شرایط وام‌دهندگان را به همه‌پرسی بگذارد.

یونان برای مقابله با بحران اقتصادی ناچار به گرفتن کمک مالی از اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بود اما سیاست‌های ریاضت اقتصادی که از شرایط این کمک مالی بود اقتصاد این کشور را در رکود فرو برده و مشکلات زیادی برای مردم این کشور به دنبال داشته است.

دولت چپگرای یونان نمی‌خواسته که ادامه سیاست‌های ریاضت اقتصادی را بپذیرد، اما در عین حال یا باید برای بازپرداخت وام‌ها به توافقی با وام‌دهندگان برسد و یا اینکه باید از حوزه یورو خارج شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد