اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
درسهایی که باید از پولدارها آموخت؛

میلیاردرها پولشان را چطور خرج می‌کنند؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که همه ثروتمندان، آدم‌های متکبری هستند که بخش زیادی از سرمایه را دراختیار خود گرفته‌اند، اما جالب اینجاست که بسیاری از این ثروتمندان، افراد خیری هستند که پول خود را صرف فعالیت‌های انسان‌دوستانه می‌کنند.


میلیاردرها پول زیادی درمی‌آورند؛ بنابراین قابل درک است که چرا عموم سرمایه‌گذاران دوست دارند همان راهی را دنبال کنند که آنها در زندگی مالی خود انجام می‌دهند.

نیاز به یادآوری نیست که برخی اقدامات مالی میلیاردرها، نظیر خرید یک کمپانی یا هواپیمای شخصی، از عهده ما برنمی‌آید. با این حال، می‌توان از آنها درس‌های بسیاری راجع به نحوه به جریان انداختن سرمایه آموخت.

به‌گزارش پایگاه‌ اینترنتی فول، درهمین رابطه، به مهم‌ترین عادت پولی میلیاردرها و درس‌هایی که می‌توان از آنها آموخت اشاره می‌کنیم.

کافی است نگاهی به فهرستی از افراد ثروتمند جهان بیندازیم و ببینیم اکثریت آنها با پولشان چه‌کار می‌کنند. با مشاهده به این فهرست، متوجه می‌شویم آنها پولشان را در چیزهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که آنها را ثروتمند می‌کند. بسیاری از میلیاردرهای جهان، همچنین ثروت خود را یا از راه سرمایه‌گذاری در دنیای تجارت کسب کرده‌اند یا این ثروت را از نیاکان یا والدین خود به ارث برده‌اند. برای بسیاری از آنها، نظیر «وارن بافت» (مدیرعامل کمپانی برکشایر هاتاوی)، «چارلز» و «دیوید کخ» (مالکان کمپانی نفتی کخ) و «سم والتون» (مالک وال‌مارت)، بخش بیشتر ثروت آنها در کمپانی‌هایی که تاسیس کرده یا به ارث برده‌اند، باقی مانده‌است.

بنابراین، بهترین درسی که از آنها می‌توان آموخت این است که اجازه دهید بهترین سرمایه‌ شما در جریان باشد. ممکن‌است فروش سهام درست زمانی‌که به سود قابل توجهی رسیده‌اند، شما را وسوسه کند اما فروش این سهام هرگز سودی که زندگی شما را عوض کند، عایدتان نخواهد کرد. مگر در مواردی که قصد دارید ده‌ها سال در یک کمپانی بمانید و اجازه دهید تا سود شما بازگردد چراکه باید وقت زیادی را برای تعقیب روند بازار بگذارید تا سود آوری کنید. درسی که دراین باره باید از میلیاردرها بیاموزیم این است که داده‌های خود را -که بزرگ‌ترین برندگان شما محسوب می شوند- سفت بچسبید.

شاید داشتن این تصور نسبت به میلیاردرها که آنها افرادی متکبر هستند و منابع مالی بسیاری در اختیار دارند، راحت باشد. اما در کمال تعجب، بسیاری از میلیاردرها از ثروت خود در راه‌های خیرخواهانه استفاده می‌کنند. در این بین، «وارن بافت» و «بیل گیتس» مثال زدنی هستند چراکه این دو در ترغیب سایر ثروتمندان جهان برای حمایت از اهداف خیرخواهانه نقش موثری داشته‌اند. یکی از این تعهدات باارزش، تعهد آنها به بخشیدن دست‌کم نیمی از ثروتشان به سازمان‌های خیریه، چه در طول حیات، چه پس از مرگشان است که تاکنون بیش از 100 میلیاردر جهان به بافت و گیتس پیوسته‌اند.

این‌گونه جنبش‌ها که ازسوی این وعده‌ها حمایت می‌شوند بسیار متنوع هستند و از حمایت‌های مالی گرفته تا کمک‌های معنوی به افراد برای داشتن زندگی سالم و موثر را دربر می‌گیرند. این افراد خیر، همچنین به دلیل فعالیت‌های خیرخواهانه خود، از برخی مزایای بخشش مالیاتی نیز بهره‌مند می‌شوند. بهرحال، فارغ از این مسایل، تلاش‌‌های انسان‌دوستانه باعث خارج شدن پول از جیب آنها می‌شود و به زندگی میلیونها نفر در سراسر جهان معنا می‌بخشد.

درنهایت، یکی از مواردی که بسیاری از ثروتمندان، و البته نه همگی آنها، به اشتراک دارند، میل به انجام ریسک‌های حساب شده‌است. شاید از مهم‌ترین این موارد بتوان به میلیاردرهایی اشاره کرد که تحصیل در دانشگاه را رها کردند تا رویاهایشان را تحقق بخشند. مانند همان کاری که افرادی نظیر «مارک زاکربرگ» و «بیل‌گیتس» انجام دادند و با این تصور که با ایده‌های بزرگ خود می‌توانند دنیا را تغییر دهند، دست به ریسک زده و نام خود را مطرح کردند. بنابراین، داشتن شخصیت کارآفرینی و روحیه ریسک‌پذیری یکی از صفات بارز و مشترک در میان بسیاری از میلیاردرهاست. بااین‌حال، آنچه که مهم است، این است که باید فرق بین ریسک‌پذیری حساب شده و بی‌محابا را بدانید.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد