اونس طلا2391.93
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
تشدید بدبینی به روند کوتاه‌مدت طلا/

علاقه‌مندان طلا ناامید شدند

سومین هفته پیاپی افت ارزش طلا، پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت را کاهشی کرده است. اونس فلز زرد که طی دو هفته 33 دلار افت کرده بود، هفته گذشته نیز 18 دلار دیگر از ارزش خود را از دست داد تا کارشناسان و مخاطبان کیتکو از کاهش قیمت طلا در روزهای کاری پیش‌رو بگویند. تنها تفاوت میان کارشناسان و مخاطبان این پایگاه اینترنتی نسبت آرای آنها به روند افت طلا است تا ناامیدی اکثر ناظران به روند کوتاه‌مدت آشکار باشد.

درواقع ناتوانی اونس در حفظ سطح روانی 1200 دلار و داده‌های بهتر از انتظار گزارش اشتغال‌زایی ایالات‌متحده ناظران بازار را بدبین کرده است. در آخرین نظرسنجی کیتکو از مخاطبان 350 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 211 نفر معادل 60 درصد، کاهش و 106 نفر معادل 30 درصد افزایش قیمت‌ها در هفته کاری جاری را پیش‌بینی کرده‌اند.

33 نفر معادل 10 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی از کارشناسان نیز 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 9 نفر معادل 47 درصد، کاهش و 8 نفر معادل 42 درصد افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. دو نفر معادل 11 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی‌های قبلی کیتکو، برآیند نظر مخاطبان و کارشناسان، افزایش بهای هفتگی طلا بود، پیش‌بینی‌ که نادرست از کار درآمد.

یاش، یکی از مخاطبان هندی کیتکو که در نظرسنجی قبلی، «کاهشی» بود، کاهشی مانده است: «داده‌های خوب از اقتصاد ایالات‌متحده و تقاضای کم فیزیکی هند و چین، قیمت طلا را کاهشی نگه خواهد داشت. اونس تا پس از برگزاری نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در ماه ژوئن بالاتر از قیمت 1190 دلار نخواهد رفت.»

کالین چیزینسکی، استراتژیست ارشد موسسه CMC Markets می‌گوید که در مورد روند کوتاه‌مدت کاهشی است؛ چراکه دلار ایالات‌متحده قوی مانده است. دلار پس از گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا بازگشت قابل توجهی را تجربه کرد.

چیزینسکی می‌گوید: «طلا با شکستن لحظه‌ای مرز 1170 دلار، به لحاظ فنی تضعیف شده و ممکن است همچنان به افت خود ادامه دهد.» این کارشناس اشاره می‌کند که کاهش خطرهای سیاسی در اروپا نیز می‌تواند خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن را کاهش دهد. آدام باتن، استراتژیست ارزی Forexlive هم نظری منفی نسبت به روند کوتاه‌مدت دارد. او نیز به قدرت دلار اشاره می‌کند و می‌گوید که روند دلار آمریکا می‌تواند اونس را تا قیمت 1145 دلار پایین بیاورد. البته تمام حرفه‌ای‌های بازار نظر منفی ندارند.

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی Adrian Day می‌گوید که بازارهای دارایی به نظر با خرید بیش از اندازه مواجه بوده‌اند و افت شاخص‌های آنها می‌تواند به رشد ارزش فلز زرد کمک کند. هفته گذشته نخستین هفته ماه ژوئن بود و ادامه کاهش بهای اونس در این هفته، نظر برخی کارشناسان درباره روند ماه جاری میلادی را منفی کرده است.

تحلیلگر اقتصادی موسسه FC Stone معتقد است که پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال با اطمینان بیشتری می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت طلا در ماه جاری با افت بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، ادوارد میر می‌گوید که انتشار گزارش وزارت کار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته و این مساله موجب کاهش قیمت نفت، طلا و سایر کالاها خواهد شد.

او می‌گوید: «این احتمال نیز وجود دارد که بانک مرکزی چین برای جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی، سیاست‌های محرک پولی بیشتری را اجرا کند.» جورج گرو، تحلیلگر برجسته موسسه RBC Capital نیز بر این باور است که انتشار گزارش جدید وزارت کار آمریکا مبنی بر ایجاد 280 هزار فرصت شغلی جدید در ماه مه، فشار زیادی را بر مقام‌های فدرال رزرو وارد می‌کند تا نرخ بهره را افزایش دهند. بی‌شک افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا می‌تواند در کوتاه‌مدت موجب کاهش قیمت طلا شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد