اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طرح خرید دلار بدون پاسپورت و بلیت کلید می‌خورد

با اعمال سیاستهای جدید بانک مرکزی در بازار ارز، بساط محدودیت عرضه دلار مسافرتی به میزان دو هزار دلار با ارائه پاسپورت و بلیت برچیده می‌شود.



با اجرایی شدن سیاستهای جدید بانک مرکزی در بازار ارز برای تک نرخی شدن و یکسان سازی نرخ دلار، محدودیتهای اعمال شده در این بازار از بین می رود.

براین اساس محدودیتهایی که تاکنون برای فروش و عرضه ارز به ویژه دلار در بازار رسمی و صرافی های تحت نظارت بانک مرکزی با قیمت دولتی وجود داشت، برچیده می شود.

بانک مرکزی پیش از این به صرافی های بانکی و شعب بانکهای عرضه کننده ارز اعلام کرده بود که ارز مسافرتی فقط با ارائه مدارک لازم از جمله پاسپورت و بلیط به میزان محدود دو هزار دلار انجام شود.

با اعمال این محدودیتها صفهای طویلی برای عرضه دلار در مقابل صرافی بانکها ایجاد می شد و به بازار سیاه دلار دامن می زد، همین امر منجر به افزایش قیمتها در بازار آزاد و برهم ریختن بازار ارز می شد.

این در حالی است که بسیاری از بانکها در مراجعات مردم برای خرید ارز مسافرتی و غیره عنوان می کردند که بانک مرکزی ارزی در اختیار آنها قرار نداده است و مردم در تهیه ارز مورد نیاز خود از شعب بانکها ناکام می ماندند.

حتی صرافی ها نیز با نصب اطلاعیه هایی اعلام می کردند که ارز مسافرتی نداریم، اما با تک نرخی شدن قیمت دلار که سایر ارزها نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرند، محدودیتهای بازار ارز از بین می رود و از این پس ارزها به میزان لازم در بازار عرضه می شود.

یک مقام مسئول در بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: عرضه دلار در بازار رسمی در صورتی که با محدویت همراه باشد، منجر به ایجاد بازار سیاه می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکسان سازی نرخ ارز محدودیتها را در بازار از بین خواهد برد، تصریح کرد: بانک مرکزی نرخ دلار را آزاد کرده است.

روز چهارشنبه بانک مرکزی نرخ دلار دولتی را نسبت به روز سه شنبه 117 تومان افزایش داد، به طوریکه نرخ دلار در بازار رسمی به 1177 تومان رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد