اونس طلا2207.59
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تحلیل فاندمنتال روند قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : تازه ترین تحلیل فاندمنتال اف ایکس امپایر نشان می دهد که بحران عراق، تاثیرات افزایش قیمت نفت بر نرخ تورم کشورهای صنعتی و برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، بحران عراق و درگیری های داخلی این کشور در روزهای اخیر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی کالاهای مختلف به خصوص نفت و طلا داشته است.

بر اساس این گزارش افزایش قیمت نفت به بالاترین حد خود در 8 ماه اخیر تاثیر زیادی بر افزایش نرخ تورم در کشورهای صنعتی خواهد داشت و این مساله می تواند بار دیگر موجب افزایش تقاضای طلا شود.

به اعتقاد تحلیلگران اف ایکس امپایر یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده روشن شدن وضعیت بحران داخلی عراق خواهد بود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز قرار است به زودی تصمیم نهایی واشنگتن برای مقابله با تنش های اخیر عراق را اعلام کند. به نظر می رسد حمله هوایی مهمترین گزینه روی میز آمریکا برای مقابله با شبه نظامیان داعش خواهد بود.

ادامه بحران در شرق اوکراین نیز عامل مهم تعیین کننده دیگری برای قیمت طلا به شمار می رود. سرنگون شدن یک فروند هواپیمای ترابری نظامی ارتش اوکراین توسط استقلال طلبان و کشته شدن 49 نفر در این حادثه موجب اعلام عزای عمومی شده و رئیس جمهور اوکراین قول داده تا پاسخ قاطع و شدیدی به این اقدام بدهد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.
فدرال رزرو در نشست های قبلی خود محرک پولی را کاهش داده و پیش بینی می شود در این نشست نیز بخش دیگری از محرک پولی را کاهش دهد.

البته هنوز مشخص نیست فدرال رزرو آمریکا از چه زمانی قصد افزایش نرخ بهره را خواهد داشت. بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش نرخ بهره آمریکا از اواسط 2015 میلادی کلید خواهد خورد.

انتشار آمارهای ضد و نقیض در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا سرمایه گذاران بین المللی را گیج کرده است و هنوز روند حرکتی اقتصاد آمریکا به روشنی مشخص نشده است.

آمارهای جدید اقتصادی آمریکا که روزهای پنج شنبه و جمعه منتشر شد بار دیگر نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا را افزایش داده است./م

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد