اونس طلا2311.29
مظنه15,436,000
18 گرم3,563,400
ارزش سکه34,777,308
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

براي خريد طلا به يزد برويد

زرگری یا طلا سازی از مهمترین و مشهورترین صنایع یزد است. استفاده از این فلز گرانبها در بین مردم یزد رواج زیادی دارد و زنان یزدی اهمیت زیادی به طلا می دهند و علت آن علاوه بر توجه به جنبه زینتی، نگاه سرمایه ای و اقتصادی به طلا است.



به گزارش سایت طلا به نقل از واحد مرکزی خبر، عیار بالا و طلاهای دست ساز در این شهر موجب جذب مشتری می شود و رغبت مردم را به خرید طلا افزایش می دهد.

رفتن به بازار زرگرها و خرید طلا یکی از برنامه های اصلی اغلب مسافرانی است که از اقصی نقاط کشور به یزد سفر می کنند.

نجفی، رئیس اتحادیه طلافرش ها، با اشاره به اینکه پارسال حدود 57 میلیارد ریال طلا به غیر از سکه در استان یزد خرید و فروش شده است، می گوید: قبلا 80 درصد زنان یزدی طلا را به عنوان سرمایه می خریدند اما اکنون این رقم به 20 درصد رسیده و 80 درصد این فلز گرانبها را برای زینت می خرند و حتی در موقع خرید درباره دستمزد ساخت، سوال هم نمی کنند اما این مساله موجب کاهش تعداد خریداران طلا نشده است.

خانم محمدی که حدود 60 سال دارد و برای خرید طلا به بازار آمده می گوید: در یزد می توانیم طلا را به صورت اقساط خریداری کنیم به همین علت راحت می توانیم طلا بخریم.

نجفی، طلا فروش، استقبال از کارهای دستی و عیار بالا و همچنین نوع ساخت را از علل گرایش مردم این استان به طلا می داند و می گوید: عیار طلای یزد 20 به بالا است و به جز کشورهای حاشیه خلیج فارس که طلاهایی با عیار 21 دارند، در بقیه نقاط عیار طلاها 18 است.

وی قاب قرآن، هل و گل، چینابی، طوق مروارید و خِشوُند مروارید را از صنایع دستی یزد در طلاسازی می داند که مشتریان زیادی دارد.

اسدی، طلاساز یزدی، می گوید: شاید یکی از علت هایی که یزدی ها بیشتر طلا را با عیار 20 می خرند این است که ارزش طلا با عیار بالا هم رشد قیمت بیشتری دارد و هم کیفیت بالاتر.

هم اکنون 300 طلا ساز و 260 طلا فروش در استان یزد مجوز کسب دارند و به مشتریان خدمات ارائه می دهند.

گرچه صنعت طلاسازی در یزد قدمت زیادی دارد و به نظر می رسد هیچ گاه به رکود نخواهد رسید اما نقش میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم در رونق این صنعت بی تاثیر نیست.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با اشاره به این که این اداره کل دوره های آموزشی طلاسازی را برگزار می کند، می گوید: این کلاس ها از اول اردیبهشت به صورت رایگان آغاز شده است.

بهشتی نژاد یکی از اهداف برپایی این کلاس‌‌های آموزشی را احیای رشته‌های نیمه فعال و منسوخ صنایع ‌دستی استان و انتقال و آموزش آنها به نسل ‌جوان می داند.

رحیمی معاون بازرگانی اداره کل بازرگانی استان با اشاره به این که در استان یزد از طلای هندی استقبال نمی شود، می گوید: به اعتقاد یزدی ها طلای هندی خوشنام نیست زیرا مارک 21 می زند ولی عیارش کمتر است.

دشتی مدیر روابط عمومی سازمان اقتصادی دارایی و امور مالیاتی استان با اشاره به این که سالانه بیش از 100 کیلوگرم طلا به ارزش بیش از 84 میلیارد ریال از یزد به تهران، فارس، مشهد، کرمان و بندرعباس فرستاده می شود، می گوید: مشتریان دیگر شهرها عیار 18 را می پسندند به همین علت هم طلا سازان یزدی بیشتر طلای با عیار 18 برای آنها می سازند اما عیار طلاهایی که در یزد فروخته می شود با عیار 20 است.

رحیمی، معاون بازرگانی اداره کل بازرگانی استان، با اشاره به بالا بودن خرید و فروش طلا در یزد می گوید: گر چه خرید و فروش طلا در ماههای محرم، صفر، رمضان و ایام فاطمیه در استان راکد است، اما خرید و فروش در بین مردم این استان جایگاه نسبتا بالایی دارد.

وی می گوید گردشگران خارجی به خرید طلا کمتر رغبت نشان می دهند و علت آن متناسب نبودن سلیقه شان با این طلاها و همچنین کمبود نقدینگی است.

رحیمی می افزاید در صورتی که بتوان با کمک تورهای مسافرتی تبلیغات وسیعی در زمینه طلای یزدی انجام داد، می توانیم شاهد استقبال گردشگران خارجی نسبت به خرید طلا باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد