اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بانک جهانی پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان را افزایش داد

سایت طلا : بانک جهانی در حالی برای نخستین بار در سه سال اخیر پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی جهان را افزایش داده که این مساله می تواند تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز؛ بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد رشد اقتصادی جهان در سال 2014 میلادی به بیش از 3.2 درصد خواهد رسید . این رقم در سال 2013 میلادی نیز به 2.4 درصد رسیده بود.

بر اساس این گزارش عامل اصلی افزایش احتمالی رشد اقتصادی جهان در سال 2014 میلادی بهبود وضعیت کشورهای صنعتی و توسعه یافته به خصوص آمریکا خواهد بود. این مساله می تواند تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها داشته باشد.

بانک جهانی در گزارش قبلی خود که ژوئن 2013 منتشر شده بود رشد اقتصادی جهان در سال 2014 را 3 درصد اعلام کرده بود. بانک جهانی افزود، اقتصاد جهانی در نقطه عطف مهمی قرار گرفته است. رشد اقتصادی آمریکا امسال در بهترین حالت به 2.8 درصد خواهد رسید. این رقم سال گذشته به 1.8 درصد رسیده است.

بانک جهانی در این گزارش پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه را به 5.3 درصد کاهش داده است. این رقم در گزارش قبلی بانک جهانی 5.6 درصد اعلام شده بود.

بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا می تواند موجب کاهش بیشتر محرک پولی فدرال رزرو شود و این مساله تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. /م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد