اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد 5.5 درصدی تجارت خارجی ایران در سال 2014

موسسه بیزینس مانیتور طی گزارشی از پیش‌بینی رشد 5.5 درصد رشد تجارت خارجی ایران در سال 2014 و پس از آن رشد سالانه 4.7 درصدی تا سال 2018 خبر داد.


موسسه بیزینس مانیتور طی گزارشی در مورد چشم‌انداز بخش کشتیرانی ایران در سال 2014 نوشت، بخش کشتیرانی کانتینری ایران در حال برداشتن گام‌های ابتدایی برای ترمیم خود است.

درحالی‌که بخش کشتیرانی ایران در سال‌های اخیر به شدت از تحریم‌ها آسیب دیده است، با اعمال تحریم‌های شدیدتر از سوی آمریکا در ابتدای جولای 2013، این بخش ضربه دیگری را متحمل شد و تمام خطوط بزرگ کشتیرانی از پهلوگیری در بنادر ایران خودداری کردند.

این موسسه در گزارش خود پیش‌بینی کرد، ظرفیت بندرعباس در سال جدید میلادی 3.1 درصد رشد خواهد داشت و همچنین ظرفیت این بندر به طور متوسط تا سال 2018 نیز شاهد رشد 6 درصدی خواهد بود و به 1.992 میلیون تی‌ای‌یو خواهد رسید.

در ادامه گزارش بیزینس مانیتور آمده است، در سال 2014 مجموع تجارت خارجی واقعی ایران به رشد 5.5 درصدی بازخواهد گشت و به طور متوسط تا سال 2018 سالانه 4.7 درصد رشد را تجربه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی پیش از پایان سال 2013 بر اساس حکم دادگاه، لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا را دریافت کرد اما حتی اگر تحریم‌های این اتحادیه برچیده شود، تغییر اندکی برای این خطوط صورت خواهد گرفت چراکه تحریم‌های آمریکا همچنان به قوت خود باقی است و بعلاوه محدودیت‌های کلی بیشتری در مورد همکاری با دولت ایران وجود دارد.

شرکت‌های بیمه کیش و معلم به بیمه محموله‌های نفتی صادراتی ایران به هند ادامه می‌دهند. مقامات هندی در ماه اکتبر اعلام کردند که کشتی‌های حامل نفت ایران با پوشش بیمه‌ای این کشور می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

این حکم به محموله‌های نفتی اجازه می‌دهد تا تحت پوشش بیمه‌ای شرکت‌های حمایت و جبران خسارت کیش و بیمه معلم باقی بمانند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد