اونس طلا2318.9
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

اعتراف یک مقام سابق کاخ سفید درباره تحریم ها

یک مقام سابق کاخ سفید در باره لغو تحریم های ایران افزود:این کار حتی در بهترین حالت بسیار دشوار است و چالش برانگیز است.



سایت خبری تحلیلی نیشن به نقل از یکی از مقامات ارشد کاخ سفید در دوران جرج بوش گفت : بخشی از این تحریم ها به مرور زمان رشد و بسط داشته است .این تحریم ها لایه لایه بوده و فقط در موضوع هسته ای نیست.حقوق بشر،حمایت از بشار اسد و حزب اله و شبه نظامیان عراقی از دیگر دلایل تحریم ایران است.

این مقام اسبق کاخ سفید بیشترین تلاش های ضد تروریستی را در آمریکا و عراق و افغانستان انجام داده است گفت:ایران از سال 1979هدف تحریم های مختلف بین المللی بود و اقدامات جدید نیز علیه برنامه هسته ای ایران است هرچند این کشور معتقداست برنامه های هسته ای اش صلح آمیز است.

اوباما تخمین زده است که لغو موقت و شش ماهه تحریم ها حدود 6میلیارد دلار سرمایه برای ایران دارد در حالیکه بانکداری و نفت ایران در تحریم می ماند.
دولت آمریکا در نظر دارد قوانینی را بصورت جامع علیه ایران اجرایی کند و هفته گذشته دهها شرکت را در لیست سیاه قرار داد.

به گفته وزارت خزانه داری ایالات متحده در این میان شرکت هایی نیز بدلیل ارتباط با ایران تحریم شده اند که شرکتی سنگاپوری بدلیل همکاری با شرکت ملی نفت ایران دیدیه می شود.

گفتنی است : شرکت میداویل آسیا، شرکت سنگاتانکر، دو شرکت به ثبت رسیده در سنگاپور و شرکت فرلاند، به دلیل انتقال تانکر به تانکر نفت ایران تحریم شدند. وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که با وجود مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 5+1 برای رسیدن به یک توافق جامع و بلندمدت، ایالات متحده به اجرای تحریم‌های خود به خصوص در حوزه نفتی و نظام بانکی مصمم است.

در این بیانیه آمده است: ما همچنان متحد هستیم که تحریم‌ها را به طور جدی اجرا کنیم و تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های اعمالی علیه برنامه هسته‌ای‌اش را اعمال کنیم. در همین حال خبرگزاری رویترز از تلاش سناتورهای آمریکایی برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد. براساس این گزارش، رابرت منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا و «مارک کهرک»، سناتور جمهوری‌خواه گفته‌اند تحریم‌های جدید بقیه توان ایران در فروش نفت و توانایی باراک اوباما در معاف ساختن دیگر کشورها از تحریم‌ها را هدف قرار داده است.

در همین حال کمیته بانکی سنای آمریکا با تشدید تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرد. کیم جانسون، رئیس این کمیته و سناتور دموکرات در این باره گفت وی با دولت اوباما موافق است که تحریم‌های جدید ممکن است مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران را مختل کند اما کمیته بانکی سنا این تحریم‌ها را در سنا مورد توجه قرار داده است.

جانسون ادامه داد: ما نباید کاری انجام دهیم که وحدت و اتحاد کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران را دچار انفکاک کنیم. وی ادامه داد: ما باید مطمئن باشیم که اگر مذاکرات شکست بخورد این شکست از طرف ایران انجام بگیرد و به ایران این فرصت را ندهیم که کشورهای 5+1 با سلب مسئولیت باعث شکست مذاکرات شوند و این بهانه را از ایران بگیرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد