گوهر سیاه کوچک

بیش از 80 سال از زمان گابریله کوکو شنل (Gabrielle Coco Chanel) طراح پیشگام در مد فرانسوی، لباس مشکی کوتاه را مد کرد، می گذرد. لباس های کوتاه مشکی به LBD معروف شدند وجواهر کوچک سیاه که ال بی جی نیز خوانده می شود و کلاسیک نیز هست مانند ال بی دی، همچنان فراگیر می باشد.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


کلکسیون متنوع ال بی جی (LBG) شامل الماس، مروارید، اوپال، اونیکس و سایر سنگ های بی نظیر است که از ارزانترین تا قیمتی ترین جواهرات موجود را در خود گنجانده است.
مهم نیست قیمت آنها چقدر می باشد، این سنگ ها مادامی که ال بی دی و نیز بسیاری رنگها و مدل های دیگر لباس را کامل می کنند، تضمین همیشگی دارند.
اگرچه بعضی جواهرات سیاه مانند مروارید سیاه پرورشی، امروزه بسیار محبوب هستند اما استفاده از سنگهای سیاه در جواهرسازی به زمان کتاب مقدس(Biblical) برمی گردد.
گفته می شود یک سنگ بزرگ اونیکس، زره مملو از گوهر هارون را زینت داده بود. سنگهای سیاه در قرن نوزدهم نیز در مرکز توجه بوده اند، هنگامی که ملکه ویکتوریا برای از دست دادن شوهرش(پرنس آلبرت) سوگواری می کرد، سفارش کرد تا تمام تاژ را از کهربای حکاکی شده درست کنند.
ذغال فسیل به عنوان کهربای سیاه نیز نامیده میشد. طی همان نیمه قرن نوزدهم، اونیکس سیاه و سایر سنگ های تیره بی نهایت شیک و مدرن بودند و بعدها در طول دهه تغییرات فرهنگی، زنان مدرن در ایالات متحده رشته های بلندی از مهره های کهربای سیاه را می پوشیدند که از دور گردن تا کمر کشیده می شد.
الماس سیاه: امروزه الماس سیاه، عالی ترین ال بی جی را نشان می دهد. بر اساس گزارش موسسه گوهرشناسی امریکا(جی آی ای-GIA)-قدرت اول جهان در گوهرشناسی- الماس سیاه، رنگ خود را از حضور ادخال های زیاد اغلب متشکل از گرافیت می گیرد.
به علت غلظت انبوه این ادخال های تیره که گاهی شکاف ها و ویژگی های سنگ را پوشش می دهند. الماس های سیاه به طور کلی مات هستند وسخت تراش می خورند.
اگر بخواهیم از برخی از الماس های سیاه برجسته دنیا نام ببریم باید به سنگ 202.00 قیراطی ستاره سیاه آفریقا (Black Star of Africa) و ارفلف سیاه(Black Orfloff 67.50) قیراطی اشاره کنیم.
مروارید سیاه: مروارید سیاه تقریبا در اول لیست ال بی جی قرار دارد که برخی از کمیاب ترین و خوش رنگ ترین مواد گوهر را نشان می دهد.
در دهه 1960، یک صنعت کشت مروارید سیاه آغاز شد و امروزه کشت مروارید سیاه نقش برجسته ای در کمیته جواهرسازی بین المللی، بازی می کند. مرواریدهای کشتی تاهیتی در میان محبوب ترین مرواریدهای سیاه هستند. مروارید هایی که بخاطر درخشش چشمگیرشان شناخته شده اند، می تواننداز طوسی ملایم کفتری تا مشکی پرکلاغی متغیر باشند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها