اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برداشت ۶ هزار میلیاردی از خزانه برای پرداخت یارانه

سخنگوی دولت گفت: برای پرداخت یارانه، امسال باید شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از خزانه برداشت کنیم.



محمد باقر نوبخت در نشست خبری درباره حذف یارانه ها افزود: در قانون تصریح شده است که 50 درصد از منابع حاصل از آزاد سازی قیمت‌ها به خانوارها اختصاص یابد و از 50 درصد دیگر، 30 درصد به بخش تولید بدهد و 20 درصد به خزانه واریز شود.

وی گفت: آن پولی که از محل افزایش قیمت ها به دست آمد نه تنها به بخش تولید داده نشد، حتی برای پرداخت یارانه خانوارها یک بخشی از خزانه اضافه و یک بخش نیز از بانک مرکزی وام گرفته شد.

نوبخت با بیان اینکه در امد ناشی از حذف یارانه ها نه تنها به بهداشت و درمان و تولید اختصاص نیافت بلکه برای توزیع یارانه به خانوارها از خزانه عمومی نیز رقمی اضافه شد، ادامه داد: سال گذشته از رقمی که ناشی از افزایش قیمت ها به دست امده بود 11 هزار و 300 میلیون تومان نیز از خزانه برداشت و میان مردم تقسیم شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این پولی که به عنوان یارانه به خانوارها توزیع می شود پول افزایش قیمت ها و محصول هدفمندی یارانه ها نیست گفت: بخش قابل توجهی از این پول از خزانه برداشت می شود که برای پرداخت یارانه امسال باید شش هزار و 300 میلیارد تومان از خزانه برداشت کنیم.

وی افزود: بنابراین به همان اندازه (6 هزار و 300 میلیارد تومان) نمی توانیم کار عمرانی انجام دهیم .

نوبخت گفت: قانونگذار اعلام کرد که دولت باید مقدار پرداخت‌ های نقدی خانوارها را که سال گذشته 42 هزار میلیارد تومان بود امسال به 39 هزار میلیارد تومان تقلیل دهد.

وی افزود: همچنین قانون در تبصره 20 تاکید کرده است که باید یارانه افراد پردرآمد را حذف کند اما اکنون تقریبا همه مردم این یارانه را دریافت می کنند.

سخنگوی دولت گفت: سال گذشته 2 میلیون و 400 هزار نفر داوطلبانه این یارانه را نگرفتند تا آن را در طرح تحول سلامت هزینه کنیم و امسال نیز می خواهیم همین طرح را ادامه دهیم.

نوبخت با بیان اینکه با این مقوله فرهنگی باید با تدبیر و تعقل برخود شود گفت: اینکه یکباره یک جمع کثیری از دریافت یارانه حذف شوند درست نیست.

وی افزود: دولت باید با تدبیر و تعقل عمل کند و این درتبصره 20 قانون بودجه پیش بینی شده است و ایین نامه اجرایی این قانون را تهیه می کنیم که البته تهیه کردیم و در جلسه هیئت دولت بخشی را متمرکز شدیم و بخشی نیز در جلسه آینده (یا چهارشبنه و یا یکشنبه) بررسی و قطعی می شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه مسئول اجرای این آیین‌نامه هم وزیر کار و رفاه اجتماعی است.


***تغییر در دولت صحت ندارد

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت اکنون هیچ برنامه ای برای تغییر وزیران و استانداران ندارد، گفت: ممکن است در آینده تغییری متناسب با شرایط انجام شود.

نوبخت در پاسخ به سئوالی درباره تغییرات دولت در کابینه افزود: اینکه فرمانداری تغییر کند و یا استانداری تشخیص بدهد فرمانداری را تغییر دهد و یا ممکن است بنده معاون خود را به علتی تغییر دهم و فرد جدیدی را منصوب کنم این‌ها را نباید به این مسئله ارتباط داد چرا که این‌ها در برنامه دولت قرار ندارد و نباید این‌گونه تصور شود که دولت گفته بود من قصد تغییر ندارم اما تغییرات انجام دادند.

نوبخت افزود: ما از عملکرد همکاران در هیئت وزیران بسیار قدردان هستیم چون با کمبود منابع و مشکلات فراوان در عرصه های مختلف از جمله دو هزار و 900 طرح ناتمام مسکن و بدهی های زیاد که از دولت های قبل به ما رسیده است، شبانه روزی تلاش می کنند.

نوبخت خطاب به رسانه ها گفت: اخلاق حرفه ای را بیشتر رعایت کنیم چرا که هفته گذشته خبری منتشر شد که بنده به شهرکرد سفر داشتم و طرح های رئیس جمهور را پیگیری می کردم در آنجا در مصاحبه با خبرنگاران بحث تغییر مطرح شد و به رغم اینکه بنده اعلام کردم این مطالب منتشره درباره تغییر در دولت صحت ندارد اما برخی رسانه ها اعلام کردند که نوبخت این تغییر را نفی نکرد در حالی که اینگونه نبود و اکنون هم بنده آن را تکذیب و نفی می کنم.

وی افزود: اینکه در دستور کار دولت تغییر وزرا و استانداران باشد صحت ندارد و فعالیت همکاران در هیئت وزیران مورد تایید است.


***چیزی به نام ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور مطرح نیست

سخنگوی دولت گفت: بعد از اتمام انتخابات ریاست جمهوری، چیزی به نام ستاد انتخاباتی رئیس جمهور مطرح نیست.

نوبخت درباره اینکه ستاد انتخاباتی آقای روحانی در مجلس فعال است، افزود: این نکته درست نیست ؛ چرا که این ستادها، مردمی بودند و در مقطعی شکل گرفتند و بعد از اتمام انتخابات چیزی به نام ستاد رئیس جمهور مطرح نیست.

وی گفت: به هر حال افراد علاقه مند اظهار نظر می کنند و ما هم نظرات مشورتی آنان را می شنویم و اینکه آنها برای انتخابات وارد شوند نمی دانم اما حداقل از طرف رئیس جمهور به هیچ کس و به هیچ ستادی برای ورود به انتخابات ماموریتی داده نشده است.

نوبخت افزود: افراد آزاد هستند برای خود هر کاری انجام دهند و ارتباطی به رئیس جمهور ندارد.

وی درباره بورس و رابطه آن با نرخ سود بانکی گفت: دو تا بازار همیشه در اقتصاد مطرح است یکی بازار پول و دیگری بازار سرمایه، ضمن اینکه این دو با هم در اقتصاد می توانند مرتبط باشند اما اینکه نرخ سود بانکی و یا میزان عرضه پول چه طور تعیین شود یکی از راهها بازدهی پول در دیگر بازارهاست.

نوبخت افزود: با توجه به این موارد، در شورای پول و اعتبار نرخ های جدید برای تسهیلات و سپرده ها انتخاب شد که از نظر دولت هیچ تاثیر منفی در بازار بورس نخواهد داشت.

سخنگوی دولت گفت: بازار بورس تحت تاثیر عوامل سیاسی، روانی و مسائل مختلف قرار می گیرد و اینکه انتظار داشته باشیم بانک ها بازار بورس را متعادل کنند شاید توقع نامناسبی باشد.

نوبخت افزود: بانک ها وظایف خود را دارند ضمن اینکه باید از بنگاه داری نیز فاصله گرفت.

وی گفت: مسائل بورس به شکل دیگر ، غیر از ورود با بانک و انتظار از معاملات بانکی متعادل می شود و در این خصوص وزارت اقتصاد با مسئولان بورس تلاش خواهند کرد.


***ابلاغ صرفه جویی 6 هزار میلیاردی دولت

سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور درباره صرفه جویی شش هزار میلیارد تومان اعتبارات جاری و افزودن به اعتبارات عمرانی ابلاغیه صادر کرد.

نوبخت افزود: به این ترتیب برنامه ریزی شد که امسال پرداخت اعتبارات عمرانی در کشور برای طرح های نیمه تمام که بیش از 40 هزار میلیارد تومان است، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعتبارات طرح های عمرانی در سال 93، 32 هزار میلیارد تومان و در سال 92 ،21 هزار میلیارد تومان بود گفت: امسال رقم پیش بینی شده برای طرح های عمرانی نشان از عزم دولت برای سرمایه گذاری در این طرح ها دارد.

نوبخت افزود: اگر بتوانیم بخشی از طرح های نیمه تمام را به بخش غیردولتی واگذار کنیم می توانیم سرعت بیشتری برای بهره برداری طرح های عمرانی داشته باشیم.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستورالعمل 12 ماده ای درباره تخفیف و زمینه اجرای این ابلاغ رئیس جمهور را فراهم خواهد کرد و من در پایان سال چگونگی اجرای این سیاست را اطلاع رسانی خواهم کرد.


***اعزام کشتی ایرانی به یمن با هماهنگی سازمان های بین المللی است

سخنگوی دولت گفت: اعزام کشتی کمک های بشردوستانه و غذایی ایران با هماهنگی سازمان ها و مجامع بین المللی بوده است.

نوبخت افزود: اعزام این کشتی در چهارچوب حقوق بین الملل و کمک به مردم ستم دیده و رنج کشیده یمن و حامل کمک های بشردوستانه و غذایی است.

وی گفت: از نظر ما هیچ مشکلی از نظر رسیدن این کشتی نیست و اگر اتفاق خاصی بیافتد طبعاً نظام متناسب با آن تصمیم گیری می کند.

وی درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم افزود: دولت با شدت و قوت با هرنوع قاچاق کالا و ارز متناسب با امکانات خود در حال مقابله است.

نوبخت درباره امنیت سرمایه گذاری در کشور هم گفت: دولت با تمرکز بر روی سرمایه گذاری در طرح های عمرانی 58 هزار میلیارد تومان و همچنین شرکت های دولتی 103 هزار میلیارد تومان و در مجموع 161 هزار میلیارد تومان امسال در این باره سرمایه گذاری می کند.

وی گفت: البته آثار این سرمایه گذاری را در جلوگیری از ادامه رشد منفی اقتصادی شاهد بودیم و سال گذشته بعد از دو سال رشد منفی شاهد رشد مثبت بودیم و امسال مصممیم رشد اقتصادی مثبت و معقول داشته باشیم.

نوبخت گفت: البته این رشد برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز و رشد متوسط سالانه 8 درصدی فاصله دارد و باید تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بخش های غیردولتی هم وارد سرمایه گذاری شوند گفت: در هفدهم شهریور سال 92 یک دستور العمل 35 ماده ای برای بهبود فضای کسب و کار و امنیت بیشتر سرمایه گذاری تهیه و برای این امر تکالیفی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا همه بدنه دولت با دولت در این باره هماهنگ و هم سو هستند یا خیر؟ گفت: متاسفانه هنوز نسبت به اصلاح و اینکه این فرهنگ نسبت به سرمایه گذاری تغییر یابد و تلاش مثبتی داشته باشند فاصله داریم.

نوبخت در پاسخ به سئوالی درباره دبّه کردن و تهدید آمریکائیها گفت: آنچه درباره مذاکرات باید بگویم این است که آخرین مذاکرات در حال انجام است و هر یک از طرفین تلاش می کنند بیشترین منافع را برای ملت خود داشته باشند به ویژه تیم هسته ای جمهوری اسلامی ایران با اتکا به مبانی قانونی و حقوقی تلاش می کند حق مسلم ملت ایران را تصویب کند.

وی افزود: طبیعی است که آنها ممکن است حرفی بزنند و برخی از مسئولان آنها وقتی در جمع های بخصوص مثلا ً ‌اسرائیلی ها قرار می گیرند جو زده شوند.

وی گفت: زیرا اسرائیلی ها با هر نوع توافق و مذاکره مخالفند و ممکن است برخی از مسئولان آمریکایی در این جمع ها تهدیدی هم بکنند.

وی افزود: این تهدیدها حرف بی ربطی است و 35 سال است که این حرف های بی ربط را می زنند اما نظام ما روز به روز قوی تر و مقتدرتر در عرصه های جهانی حضور پیدا می کند و این گونه حرف ها تاثیری در حرکت جمهوری اسلامی ایران ندارد.

نوبخت گفت: در مذاکرات هیچ یک از حقوق ملت بزرگ ایران ضایع نمی شود بلکه حقوق تضییع شده و موانع در تحریم های ظالمانه برداشته می شود و حقوق در حصر را می توانیم آزاد کنیم.

سخنگوی دولت افزود: دولت و شخص رئیس جمهور دستورالعمل های مقام معظم رهبری را که برای دولت بسیار محترم و معتبر و عقلانی است، مبنای عمل قرار می دهد و در این باره نگرانی وجود ندارد.


***علت تعطیلی برخی موسسات مالی غیرمجاز

سخنگوی دولت درباره خبر تعطیلی موسسات مالی غیرمجاز توضیحاتی ارائه داد و گفت: گزارش بانک مرکزی اخیرا در باره موسسات مالی غیرمجاز در شورای عالی امنیت ملی ارائه شد و بر این اساس قرار شد به همه دستگاههای نظامی و انتظامی ابلاغ شود که باید حتما با بانک مرکزی همکاری داشته باشند و بانک مرکزی بر همه موسسات مالی و اعتباری نظارت داشته باشد.

وی گفت: البته این حرف که گفته می شود تعداد زیادی از این موسسات ورشکسته هستند نیز نادرست است.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت: اخیرا شنیده شده مجمع روحانیون نامه ای به رئیس جمهور داده تا پیگیر رفع ممنوع التصویری آقای خاتمی شود پاسخ داد طبعا مجامع و اتحادیه های مختلف همواره نظراتی دارند که به رئیس جمهور منعکس می کنند و رئیس جمهور با اختیارات قانونی خود آنچه را لازم است، انجام می دهد.

سخنگوی دولت درباره آزاد شدن قیمت نان هم گفت: براساس مصوبه سال گذشته قرار شد حداکثر 20 درصد نانوایی ها آزادپز شوند که البته همین 20 درصد هم اجرا نشد.

نوبخت با بیان اینکه مشکل مردم مشکل دولت است و تمام فعالیت ما در این جهت است که مردم مشکلی نداشته باشند گفت: اجازه آزادپز شدن 20 درصدی نانوایی ها نیز برای رفاه بخشی از جامعه بود که حاضرند پول بیشتری بدهند و نان با کیفیت تری مصرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت همچنان پرداخت یارانه به آرد را ادامه می دهد گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید نظارت بیشتری بر نانوایی ها داشته باشند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از گلایه های زیاد مردم درباره گران شدن نان پرسید گفت: اگر مصداقی دارید به من بگویید تا پیگیری و برخورد کنم.

نوبخت گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ساختار جدید خود مسئولیت مهم رصد برنامه ها و نظارت بر همه دستگاهها را بر عهده گرفته است و این سازمان باید مرتب گزارش نظارتی خود از دستگاهها را به هیئت وزیران ارائه دهد.

خبرنگاری با اشاره به حوادث فوتبال در تبریز پرسید آیا سفر رئیس جمهور به تبریز در اواخر این هفته برگزار می شود که نوبخت پاسخ داد: این یک سفر مانند بقیه سفرها به استان های دیگر است و رئیس جمهور طبق برنامه به استان آذربایجان شرقی سفر می کند.

وی افزود: ره آورد ارزشمند این سفر حداقل 960 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی استان است که آقای رئیس جمهور به سازمان مدیریت دستور داده است صددرصد این بودجه تخصیص داده شود.

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور مثل همه سفرها با مردم خوب و خونگرم تبریز نیز ملاقات خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم باغیرت و متدین تبریز زبانزد هستند گفت: من الان انگار می بینم که این مردم مانند استان ها دیگر استقبال پرشوری از رئیس جمهور خواهند داشت.

نوبخت افزود: استقبال های مردمی در استان های مختلف آنقدر پرشور است که گاهی اشک به چشمان همکاران دولت می آورد.

وی با بیان اینکه مساله ای که در این مسابقه رخ داده مساله ای فوتبالی بوده است و ارتباطی به دولت ندارد گفت: البته رئیس جمهور دستور پیگیری داده است. و این امر در حال رسیدگی است و قطعا اگر حقی ضایع شده باشد رئیس جمهور آن را فروگذار نخواهد کرد.

خبرنگاری گفت: آیا تایید می کنید که اینترنت و تلفن همراه تماشاچیان در ورزشگاه قطع شده بود گفت: من تایید نمی کنم که موبایل ها و اینترنت قطع شده است.

سخنگوی دولت افزود: اینکه دو تا تیم آن وسط فوتبال بازی می کنند چه ربطی به اینترنت و موبایل دارد و من خواهش می کنم به این مسائل ورود نکنید.

نوبخت گفت: اگر مساله ای مرتبط با دولت باشد حتما رسیدگی می شود.

خبرنگاری گفت آیا درست است که در این باره رئیس جمهور به قوه قضائیه نامه نوشته است که نوبخت افزود: اگر به قوه قضائیه نامه داده شده من بی اطلاع هستم.

معاون رئیس جمهور درباره موضوع تحقیق و تفحص از حادثه زندان اوین هم گفت: این موضوع در هیئت وزیران ازجانب دو وزیر پیگیری شد و گزارشی به رئیس جمهور داده شد که متناسب با آن اقدامات لازم انجام شد.

خبرنگاری گفت نمی خواهید نتیجه این گزارش را به مردم بدهید که نوبخت پاسخ داد: اگر لازم شد گزارش نهایی را به مردم می دهیم.


***سال گذشته چهار مرحله حمایت غذایی از اقشار خاص انجام شد

سخنگوی دولت گفت: دولت سال گذشته چهار مرحله برنامه حمایت غذایی خود را برای اقشار خاص و گروه های هدف انجام داده است.

نوبخت درباره حذف برخی از افراد و گروه ها از دریافت یارانه افزود: برنامه ای که برای اجرای این قانون در مرحله سوم مطرح است، بعد از تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ماده 20 انجام خواهد شد.

وی گفت: یک بحث در این باره در مرحله دوم و مربوط به سال گذشته بود که افزایش قیمتی صورت گرفت که دولت به ازای این افزایش قیمت در کنار پرداخت های نقدی سبد کالا را در نظر گرفت و سبد کالا به حمایت های غذایی تبدیل شد که طی آن چهار مرحله برنامه حمایت غذایی به اقشار خاص انجام گرفت.

نوبخت ادامه داد: در کنار آن 4 هزار 800 میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه درمان نیز از همین محل هدفمندی صرف کرد.

وی گفت: سال گذشته علاوه بر پرداخت ها به افراد کم درآمد در کنار پرداخت نقدی کمک غیرنقدی صورت گرفت و چهار هزار و 800 میلیارد تومان نیز صرفه جویی کرد تا مردم از هزینه ارزان در مراکز بهداشتی- درمانی استفاده کنند.

سخنگوی دولت گفت: امسال این قانون در مرحله سوم در تبصره ماده 20 منعکس شده که هنوز آیین نامه اجرایی این تبصره تصویب نشده است و به محض تصویب اطلاع رسانی می شود.

نوبخت افزود: بنابراین دولت در مرحله دوم ، سال گذشته با همان سازوکاری که قانونگذار تصویب کرده بود عمل کرد و تعداد اندکی با همان سازوکار وزارت تعاون حذف شدند، چون فکر می کردیم کسانی که خارج زندگی می کنند نیازی به این یارانه ندارند.

نوبخت در ادامه درتذکر به برخی از رسانه گفت: دیروز خبری مبنی بر "نوبخت حذف 4 میلیون یارانه بگیر را تایید کرد" که درست نبود.

وی افزود: روز گذشته از جهاد دانشگاهی و دستاوردهای آن بازدید داشتم که تعدادی از خبرنگاران درباره این دستاوردها سوال کردند اما خبرنگاری درباره اجرای بودجه تبصره 20 سوالی پرسید که کلیت موارد توزیع داده شد و اعلام کردم اگر آیین نامه این تبصره اجرایی شود باید 4 میلیون حذف شوند که اکنون این کار را نکردیم و باید پایگاههای اطلاعاتی ما دقیق و تکمیل شود .

نوبخت گفت: برنامه ای که برای اجرای این قانون است بعد از تصویب تبصره 20 وزارت تعاون این کار را انجام خواهد داد و خود وزارت رفاه در این باره و چگونگی اجرای آن اطلاع رسانی خواهد کرد و اگر هم لازم باشد بنده به عنوان سخنگو اطلاع رسانی کنم این کار انجام می شود.

وی افزود: البته به استناد آنها رسانه ملی نیز در شبکه دو در اخبار 10 و 30 دقیقه به این موضع پرداخت.

نوبخت گفت: رسانه ها اخلاق حرفه ای را بیشتر رعایت کنند.


***بدهی دولت به پیمانکاران در حال تقلیل است

سخنگوی دولت با بیان اینکه امسال قرار است شش هزار میلیارد تومان از اعتبارات جاری صرفه جویی و به عمرانی افزوده شود گفت: به این ترتیب بدهی های دولت به پیمانکاران در حال تقلیل است.

نوبخت با لحنی طنز آمیز افزود: ما دو تا شانس داشتیم یکی اینکه کلی کار نیمه تمام برای ما باقی مانده است و دوم اینکه 120 میلیارد دلار آن سالها، برای امسال به 24 میلیارد دلار تقلیل یافته است.

وی گفت: شما خبرنگاران دعا کنید تا این معادلات را حل کنیم.

خبرنگاری درباره دستور مقام معظم رهبری برای تحصیل افاغنه پرسید که نوبخت پاسخ داد: این اقدامی سنجیده و قابل افتخار است و دولت خود را موظف می داند که این دستور را با دقت و کامل به انجام برساند.

وی افزود: آموزش و پرورش هم حتماً برنامه خود را در این باره اجرا می کند تا بتوانیم این دستور مقام معظم رهبری را به انجام برسانیم.

خبرنگاری پرسید آیا خبر یکی از خبرگزاری ها مبنی بر ورود هیئت سیاسی طالبان به ایران درست است؟ که نوبخت پاسخ داد من بی خبرم و به عقل من هم جور در نمی‌آید که ما با طالبان جلسه ای داشته باشیم و در کل از سوی من تایید نمی شود.

سخنگوی دولت درباره سفر رئیس جمهور به غرب تهران هم گفت: این سفر انجام خواهد شد.

وی گفت: چون زمان سفر قبلی همزمان با ایام شهادت امام هفتم شیعیان بود رئیس جمهور ترجیح داد روزی غیر از روز عزای مردم به منطقه سفر کند زیرا ممکن است عده ای سوت یا دست بزنند و این با مسائل فرهنگی و مذهبی آن روز سنخیت نداشت.

سخنگوی دولت گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای همه مناطق تهران و استان تهران برنامه داده است که مورد تایید رئیس جمهور قرار گرفته است و به انجام می رسد.

خبرنگاری درباره تغییر فرماندار جهرم پرسید که نوبخت گفت: حتما آقای رحمانی فضلی اطلاع دقیقی از این موضوع دارد و این تغییر هیچ ارتباطی با فهرست ساختگی تغییر و تحول در دولت ندارد.

وی درباره آزمون استخدامی پارسال هم گفت: کسانی که همه مراحل قانونی سال گذشته را پشت سر گذاشته اند، بیش از 38 هزار و 600 نفر بود و اعتبارات برای استخدام آنها نیز 550 میلیارد تومان بود که اختصاص یافت و هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد