اونس طلا2232.37
مظنه14,231,000
18 گرم3,285,200
ارزش سکه32,062,443
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,403,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

صعود طلا در سایه ی افول دلار

سایت طلا: بازارهای جهانی طلا هفته ی گذشته را با رشد حدوداً 0.3 درصدی به پایان رساندند تا اونس با ثبت بهترین عملکرد هفتگی در 4 ماه گذشته، به بالاترین قیمت ها در سه ماه گذشته نیز دست یابد.



به گزارش سایت طلا، صعود 36 دلاری طلای جهانی در هفت روز گذشته چشم انداز فنی طلا را مثبت و پیش بینی های کوتاه مدت را افزایشی کرد.

بازارهای جهانی هفته ی گذشته را با اخبار مهمی از اقتصاد چین آغاز کردند. بانک مرکزی چین روز یکشنبه خبر از ادامه ی سیاستهای محرک پولی داد که این خبر به رشد اونس کمک کرد اما افزایش شاخص دلارو افت قیمت نفت خام بازار طلا را تحت فشار قرار داد و اونس 4 دلاربه عقب نشست.

بانک مرکزی چین برای سومین بار در 6 ماه اخیر نرخ بهره را به منظور جلوگیری از تضعیف بیشتر رشد این کشور کاهش داد تا مانع از افت رشد اقتصادی این کشور شود.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه با توجه به نوسانهای کاهشی اونس جهانی و دلار داخل قدری از ارزش هر مثقال و گرم طلا کاست و این در شرایطی است که روز گذشته نیز از هر مثقال طلا 2 هزار تومان کاسته بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، طلا روز سه شنبه را با نوسان در محدوده ی 1180 دلار آغاز کرد اما با اخبار تازه ای از حملات عربستان به یمن بهای نفت افزایش یافت تا اونس نیز متأثر از این روند با رشد روبرو شود. البته دلار نیز افت قیمت را تجربه کرد.

در این روز یونان قسط 750 میلیون یورویی خود را به صندوق بین المللی پول پرداخت کرد که افزایش یورو را در پی داشت.اما نگرانی ها همچنان درباره اقتصاد این کشور وجود دارد. خبر بازدهی اوراق قرضه دولتی کوتاه مدت یونان که بیش از 20 درصد رشد داشت نشانگر کاهش اعتماد سرمایه گذاران به این کشور است.

در روز سه شنبه کاهش قیمت ها در پی تشدید فروش در بازارهای اوراق قرضه سبب شد تا تقاضای طلا به عنوان سرمایه ای امن مورد توجه قرار بگیرد و اونس با رشد 10 دلاری به بهای 1194 دلار دست یابد.

اونس با نوسان در محدوده ی 1190 دلار روز چهارشنبه را آغاز کرد که با خبر ثابت ماندن خرده فروشی آمریکا در ماه آوریل همزمان با افت خرده فروشی بخش هایی مانند خودرو تقویت شد. افزایش بازدهی اوراق قرضه آلمان نیز تأثیر زیادی بر رشد یورو داشت که این امر به نفع طلا تمام شد.

با وجود رشد طلا در این روز چشم انداز فنی بازار طلا همچنان ضعیف است.
یک تاجر بازار طلای هنگ کنگ تأکید کرد که مسأله یونان موجب افزایش تقاضای طلا در بازارهای جهانی نشد. حتی انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا نیز تأثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا نداشته است. این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران برای ورود به بازار طلا به شدت محتاط هستند. او پیش بینی کرده است که قیمت طلا در کوتاه مدت قادر به شکستن سطح مقاومتی 1200 دلاری نخواهد بود.

طلا در روز پنج شنبه با ثبت قیمت 1221 دلاری توانست به بالاترین قیمتها در سه ماه گذشته دست یابد. داده های بد از خرده فروشی آمریکا افت دلار را به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر و افزایش تقاضای طلا را در پی داشت. رشد قیمت نفت به بالاترین سطح در 5 ماه گذشته به نفع طلا تمام شد.

بازار طلای تهران در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نوسان افزایشی را شاهد بود و ارزش هر مثقال بر 419 هزار تومان و هر گرم بر 96 هزار و 727 تومان قرار گرفت.

روز جمعه 2 دلار دیگر به ارزش اونس افزوده شد تا بهترین عملکرد هفتگی اونس در 4 ماه گذشته رقم بخورد و این در حالی است که طلای جهانی برای لحظاتی به بهای 1227 دلار نیز دست یافت.

قیمت طلا در هفته های نخست 2015 میلادی تحت تأثیر تشدید درگیری ها در خاورمیانه افزایش قابل ملاحظه ای را شاهد بود. اما نتوانست این مسیر را ادامه بدهد و تحت تأثیر رشد دلار و نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره تحت فشار قرار گرفت.

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقد هستند قیمت جهانی طلا در سه ماه دوم امسال نیز تحت تأثیر نوسانات دلار و ضعف تقاضا در دامنه ی 1170 تا 1250 دلار در نوسان خواهد بود./گ

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد