اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقاضای جهانی طلا در سه ماه نخست 2015 میلادی کاهش یافت

سایت طلا : شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که تقاضای جهانی طلا در سه ماه نخست 2015 میلادی با کاهش روبرو شده است که علت اصلی آن کاهش رشد اقتصادی، افزایش قیمت طلا بر حسب ارزهای ملی و افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی بوده است.



به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، شورای جهانی طلا تاکید کرد که تقاضای جهانی طلا در سه ماه نخست امسال به کمتر از 1079 تن رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از یک درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش میانگین تقاضای طلا در 5 سال گذشته در سه ماه نخست بیش از 1114 تن بوده است که این مساله نشان می دهد تقاضای طلا امسال با افت نسبی روبرو شده است.

شاخص ارزش سهام آسیا در سه ماه نخست امسال بیش از 6 درصد رشد داشته و این مساله تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا در بازارهای آسیایی داشته است. شاخص سهام بورس شانگهای چین در این مدت بیش از 15 درصد رشد داشته است.

شورای جهانی طلا افزود: تقاضای جواهرات طلا در بازار چین در سه ماه نخست امسال با 10 درصد کاهش نسبت به سال قبل به کمتر از 213 تن رسیده است. تقاضای جواهرات در جهان نیز در این مدت با 3 درصد کاهش به 601 تن رسیده است.

البته در این مدت تقاضای جواهرات طلا در بازار هند با 22 درصد رشد نسبت به سال قبل به بیش از 151 تن رسیده است. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، چین و هند همچنان دو مصرف کننده بزرگ طلای جهان به شمار می روند و در سه ماه نخست امسال در مجموع بیش از 54 درصد تقاضای طلای جهان را به خود اختصاص داده اند.

گزارش سایت طلا می افزاید تقاضای سرمایه گذاری طلا نیز در بازارهای جهانی در این مدت با 4 درصد رشد به بیش از 279 تن رسیده است. میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان نیز در این مدت با رشد 26 تن روبرو شده است. این برای نخستین بار از سه ماه پایانی 2012 میلادی است که ذخایر طلای این صندوق ها با افزایش روبرو شده است.

بانک های مرکزی جهان نیز در سه ماه نخست امسال اقدام به خرید 119 تن ذخایر جدید طلا کرده اند. بانک های مرکزی جهان در 3 سال گذشته به خریدار خالص طلا تبدیل شده اند./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد