اونس طلا2393.21
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

مشکل مالیاتی طلافروشان در حال حل شدن است

سایت طلا : معاون مالیات بر ارزش افزوده کشور در خصوص جلسات معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اعضای صنف طلا و جواهر گفت: برخی از مشکلات و ابهامات در جلسات متعدد با این صنف مرتفع شده است.


علیرضا طاری بخش، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور در گفت و گو با خبرنگار سایت طلا درباره مالیات بر ارزش افزوده طلا فروشان و اهالی این صنف بیان داشت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون جلسات متعددی با اعضای اتحادیه های طلا و جواهر در سایر استان ها داشته ایم که برخی از هماهنگی ها و مشکلات و ابهامات در این خصوص مرتفع گردیده و این جلسات کماکان در صورت ضرورت استمرار خواهد داشت.

وی در خصوص نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 1394 گفت: نرخ مالیات با توجه به قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 و احکام مقرر در تبصره 2 ماده 117 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 37 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 04/12/1393 در سال 94، 9 درصد می باشد که 6 درصد آن مالیات و 3 درصد آن عوارض سهم شهرداری ها و دهیاری ها خواهد بود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور افزود: از 6 درصد نرخ مالیات، یک درصد آن به عنوان مالیات سلامت برای پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای کمتر از بیست هزار نفر جمعیت و جامعه عشایری و تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و در مانی اختصاص خواهد یافت.

به گفته وی بر این اساس از ابتدای سال 1394 مودیان، مشمول اجرای قانون مکلف هستند و باید در کلیه مبادلات فی ما بین خود ( عرضه کالا و خدمات) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ 9 درصد ( 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض) در صورتحساب های صادره درج و از خریداران وصول نموده و برابر مقررات به حساب های تعیین شده سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

طاری بخش در خصوص افراد مشمول مالیات بر ارزش افزوده به سایت طلا عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده، متعلق به مودیان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی نمی باشد بلکه مودیانی که فراخوان می شوند صرفاً واسطه دریافت مالیات و عوارض بر ارزش افزوده از خریداران و مصرف کنندگان و پرداخت آن به دولت می باشند و هیچ گونه وجهی را از منابع خود یا بنگاه اقتصادی پرداخت نمی نمایند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه انواع مالیاتی که افراد ملزم به پرداخت آن هستند، اظهار داشت: انواع مالیاتی که اشخاص حقیقی باید پرداخت کنند، به طور کلی مالیات های موضوع قانون مالیات های مستقیم شامل مالیات عملکرد یا مالیات شغلی، مالیات بر درآمد اجاره، مالیات نقل و انتقال املاک، مالیات حق تمبر، مالیات بر ارث و... حسب مورد می باشد./ا

انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد